Gå til innhold

Baby (ca 7 mnd) i fly, seks tima til Tyrkia...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ka må eg huske å ta med til han? Nån med erfaringe?? Klare dem å sove på flyet når dem e på fanget ditt? Går det an å få varma flaske på flyet, eller må man styre med termos? Korsn temperatur e det i flyet, e det mest behagelig å bare ha body og strømpebukse...? Sukk, mye å bryne mammahodet sistt på gitt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit med litt leker for å avlede om det blir kjedelig. Vesla mi sov ihvertfall greit på flyet. Sov oppå meg. De har jo varmtvann på flyet så om du får litt i en bolle av no slag burde du vel få varmet den. Hadde på vesla body, bukse og sokker. Hadde med tynn jakke i tilfelle. Er jo ikke varmt på flyet liksom. God tur =)

Skrevet

vi hadde bare en tre timers flytur med vår jenta på 7,5, og det gikk veldig bra, første tur fikk vi et ledig sete mellom oss, og det var å foretrekke! på tilbaketuren ble det trangt, ja!!

soving gikk bra, slet litt med å finne roen, men det gikk jo tilslutt.

ta med litt ekstra klær, både titilfelle det blir kaldt, og itilfelle bleielekkasje (vær forberedt på alt!!) så pleier det å være litt kjølig på fly, husk å skru av den lufteventildingsen rett over deg og babyen! ellers så sitter dere i trekk.

ville faktisk tatt med en kartong med mme (småfolk eller nan, fersigblanda) den trenger du ikke å varme! (ikke om sommeren, iallefall) så blir det så mye lettere! ellers så har de jo tevann på flyet, da! (men tenker det blir klønete å blande vann og pulver i det bittelille setet!)

god tur!

Skrevet

Hvor i Tyrkia er det du skal?

Dit vi skal er det 'bare' 4 t flytur.

Det er veldig forskjellig om barnet vil roe seg på fanget. Da vi reiste med gutten vår sovnet han etter en stund, da var han 7mnd.

Det kan være lurt og bestille sete med ekstra beinplass, slik dere har litt bedre plass til og bevege dere. Og da kan den lille ligge litt på gulvet også;)

Det kan være litt kjølig på flyet. Man kan låne tepper på flyet, men kan være lurt og ta med et selv. Det kommer vi til og gjøre.

Høres greit ut med body og strømpebukse/bukse.

Litt usikker på om man får varmet flaske på flyet, men de har iallefall varmt vann, så det skal vel ikke være noe problem.

Kan være lurt og gi flaske/smokk ved letting og landing for og unngå propper i ørene:)

Skrevet

Vi skal til Side, men drar fra Tromsø:) Kor dåkker skal?

Hørtes ut som nån gode råd ja, de melkepakkan e jo flott å ha med selv om dem ikke blir varm.

Tar dåkker forresten me mme til Tyrkia, eller får man tak i nåkka der nede...??

Skrevet

Hei! Vi var nettopp en måned i spania og flyturen var på 3,5 time. De blir døsige av den lette turbulensen og flyduren, så de fleste barn sovner.MITT BESTE TIPS ER: TA MED VOGNBAGEN! Min sov 2 timer i bagen når jeg hadde den på fanget og vugget. Babyen kan også ligge i denne når han våkner og leke. reglene fopr hvor lang håndbagasje dere kan ha med blir ikke sjekket, så det er bare å ta den med. Min teutonia vognbag kan også rulles sammen etter jeg har tatt ut liggeplaten, så det kan sikkert de fleste andre bager også.

Det er lurt å ha på babyen strømpebukse og langerma body, fordi det da er lett å håndtere de uten å møtte krølle og trekke i klærne.

Skrevet

Åja, da blir det jo litt lenger flytur. Vi reiser fra gardemoen vi. Skal også til Side. Var der i fjor også. Kjempe fint sted.

Vi kommer til og ta med mme. Man får kjøpt det nedi der også, men jeg er usikker på hva slags stoffer det er i den. Har en prøvepakke fra i fjor, som vi ikke har brukt siden jeg synes den er litt merkelig.

Det er også en babybutikk litt utenfor side(i manavgat), som selger mye babyutsyr og div. Men det meste av mat og bleier blir solgt i de vanlige matbutikken. Når det gjelder barnematen så kan det være at den innholder mer sukker/salt enn i Norge

Skrevet

Tenkte åsså på å ta med MME, selv om det blir mange pakka:) Tar jo selvfølgelig posan med pulver ut av esken så det ikke tar hele kofferten:)

Vi drar no på onsdag, så det e jo midt i det varmeste har eg hørt, får håpe det ikke blir ulevelig der. Har flere venna som har vært der, som har vært kjæmpe fornøyd. Katti drar dåkker nedover? Takk for råd forresten, godt å høre at dåkker va fornøyd med plassen!

Skrevet

Hehe.. Ja, kommer til og ta nok av plass det. Heldigvis trenger ikke vi så mye, lillegutt drikker mak 200ml i døgnet. Men han blir jo også 1år når vi reiser.

Vi reiser den 2.august vi. Så er enda noen uker igjen.

Ja, er vel denne tiden som er den varmeste, men blir det veldig varmt så er det jo bare og gå inn litt midt på dagen.Kan jo bytte på hvis du reiser med mann eller annnen voksen.

På det hotellet (Side Village) vi skal, synes jeg det trekker litt også, slik at det ikke blir så varm.

Håper du også kommer til og bli like fornøyd med Side.

Så må dere ha en god tur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...