Gjest Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Trollungen er 6 uker og vi plundrer litt med dette sove/våken greiene. Sleit med det med forrigemann også. Hvor lenge er deres på 1-2 mnd våkne av gangen og hvor lenge sover de av gangen? Evt husker dere som har eldre småttiser hvordan de sov og var våkne i den alderen?
jentelykke + guttelykke Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Jenta mi er 2mnd, ser noen mønstre: Vi står opp på morgenen i 9 - 10tiden. Morgenstell og mat, og våken ca. en time, så sover hun ca. 2 timer. Når hun da våkner igjen, så er det mat og kos en times tid og så sover hun 1 time igjen. Da er kl ca. 15. Etter det er hun mye våken og har flere korte dupper, og mat ca. annenhver time. Mellom 20-og 22 begynner hun på nattesøvnen sin. Sover da i stua med oss og får mat annenhver time til ca. 24. Da sover hun gjerne til 06 på morgenen, og mat 8, 9 eller 10 etter det :-) Skal også sies at noen dager BARE sover hun.. og andre dager sover hun nesten ikke, og da er hun overtrøtt og sutrete!!
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Tusen takk for svar! Det så veldig kjent ut det der;) Bare mente å huske at de sov lengre av gangen, men ser jo at det ikke stemmer. (og jeg som drømte om et par timer i slenge og sånt, optimisten meg...)
skimre Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 hat en tass på litt over to mnd;o) her er vi tidlig oppe med storesøster da, så dagen starter i syv tiden får pupp før vi står opp og etter en times tid sover han et par timer, og sånn fortsetter igrunn hele dagen, han er våken 1 1/2 time, så sover han 1 1/2 -2 timer, så det er mulig det;o) siste luren er bare en halvtime, men da vekker jeg han kl 18.00 for da er han så god å trøtt til kl 19.00, da er det natta:o) vi har hatt det sånn siden han var 4-5 uker vi, snill liten kar jeg har!
VilVilVilVil Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Hmm, høres ut som dere har det greit. Min er 6 uker og er MYE våken. Han sovner som regel mellom 11 og 12 om kvelden og sover da ca 2 - 3 timer. Så er han våken i ca 2-3 timer før jeg får han til å sovne igjen, og da sover han rundt 1 time. Så er det morgen... På dagen er han gjerne våken 8-9 timer i strekk. Hvis han sover er det kun en halvtime om gangen. Han liker heller ikke å ligge for seg selv, eller sitte i ro på fanget. Bruker MANGE timer på å gå og bære han rundt omkring.
skimre Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 OMG!!! kan si vi har det greit ja! hadde en "halvtimes" jente sist;o) storesøster her sov 5 halvtimer pr dag, men han her er en liten sovegris;o) håper du har noe godt å bære i GuttMai!!!
VilVilVilVil Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Blir noe sliten ja. Bærer i sjal, det funker fint. Også er han ganske rolig i vogna når jeg er ute og triller (så lenge vogna beveger seg). Og på kvelden og natta stiller pappan opp. Han går og bærer gutten sin stort sett hele kvelden og tar han ofte på natta når det er våketid i flere timer. Da får jeg sovet litt. Men håper gutten begynner å sove litt mer etterhvert.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Oida, Guttimai, du får trimmet deg gitt. Hørtes slitsomt ut. Og 8-9 timer? Det er jo ekstremt, så lenge er ikke storesøster på 22 mnd våken engang her på vanlige dager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå