Gå til innhold

Hvordan er deres 2-3 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mi har alltid prata mye, uforståelig først og nå mer forståelig. "O du som metter liten fugl", synger hun til stadig. Vi var på en festival her, og hun ville ombord i en stor båt å kikke. Hun først og jeg etter.. kom tilslutt opp på ett dekk der de hadde dekket bord og serverte øl og brennevin. Nesten fullt med folk.

Hun satte seg på en stol på ett ledig bord, og sang av full styrke: O du som metter liten fugl... den syns jeg var skikkelig bra he he

To ganger har hun sagt "mamma sinte" - hun forstår en del da..

I går tok morfar is til henne, tallerken-is, og skjærte opp i biter, da ble hun sinna, hylte panisk. Han måtte finna ein nye is, i hel forstand.

Idag skjærte pappen poteten i biter, hun måtte få ny potet... De e nå litt søte og. Hu tømte tallerken med middag på bordet, jeg snudde stolen hennes "feil vei", da klartra hun ned, trampa med beina og HYLTE. Midt i middag med 9 andre... men de fleste lo godt, da ble hun jo enda mer sinna. Etter litt fangsitting hos meg så spiste hun.. :-)

Ellers hiver hun alt i gulvet, spesielt leker, og nekter å ta det opp, så nå hiver vi i bossekk og skal la det bli der på ubestemt tid..

Det var en brøkdel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 3-åring som har forandret seg veldig de siste 6mnd.

Fra å være en liten gutt - har han nå blitt stor. Han dusjer selv, går på do, kler seg selv og smører sin egen mat. Han kan sykle på 2 hjul og babler hull i hodet på meg. Han har de siste mnd oppdaget dette med folkeskikk - så det er ikke så mye trass lenger. Han smiler og er glad og fornøyd.

Vi trener fortsatt på språket og sliter litt med søskensjalusi. Han sover lite - noe som kan tære på liten og stor. Han er veldig aktiv. Kan kjede seg - så nå må vi snart finne en fritidsaktivitet til ham.

Han er verdens beste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...