:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 jeg har Peugeot og den går som en klokke! ' kameraten min som er bilmekaninker anbefalte den. men jeg kan lite om bil, men om jeg skulle kjøpt en ny bil hadde Peugeot vært på ønkselisten
CaMaChMa Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Vi har hatt mange Peugeot, og kommer helt sikkert til å ha flere:) Vi har aldri opplevd feil på våre biler. Vi har hatt: -1992 mod 405 stv -1994 mod 605 -1996 mod 806, 6 seter -2003 mod 807, 7 seter (denne vi har nå, og er veldig fornøyd) Flere i familien som også har Peugeot, og like fornøyde som oss:) Biler av både eldre og nyere dato.......
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 IKKE kjøp vw brukt bil. dem er det myyyyyye feil på. de brukt bilene med minst feil på er franske biler. som da peugot, renault og citroen..
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Vi har Peugeot, og er SUPER fornøyd med den! Går som ei klokke og er god plass, vi har 406.
Dunder Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Så rart - har hørt motsatt av dere andre. at VW er en velig solid og trygg bil. Vi ble i allefall frarådet å kjøpe Peugeot av flere venner samt svigerfar.
Nit@™ Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Eneste jeg har hørt om peugot er at man ofte trenger spesialverktøy til reparasjoner, slik at man må ha den på verksted som har dette. Søsteren min har peugot, og vi har VW passat og caravelle. Tror ikke hun har hatt mer trøbbel med bilen enn oss. Slitedeler må man jo bytte på alle biler.
Gjest Kelly Taylor Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 peugot er knall brae biler, har mange rundt meg som har forskjellige typer og årsmodeller og alle er strålende fornøyd. vw Passat derimot har jeg hørt mye dårlig om( litt eldre biler da) min far har en kompis som jobber som bilselger og han har satt ned forbud mot at pappa får kjøpr passatder iallefall.
lille_Harepus Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Jeg kan motbevise deg. Jeg har en Peugeot 305 87-modell. Den går som en klokke, har hatt den i 4 år. ingen problemer med den. Akkurat blitt EU gokjent uten noe heft.
jentebanden Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Vi har en Passat og en Peugeto, og har aldri hatt problemer med noen av de. Begge er 2005 mod., så da "gjelder ikke de reglene". Passat hadde masse feil før, så ikke kjøp eldre modell av den. Peugeto er vel stort sett greie biler det.
Gjest irismor Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Vi hadde desverre en skikkelig "mandagsbil" peugeot 307. Airconditionanlegget lakk, hull på slangen Lyspærene gikk 1 gang i uka, vanskelig å komme til enkelte pærer. Elektronikken i bagasjedøra kortsluttet. Og en del småting med motoren, innvendig osv... Var litt av et syn når vi ene gangen måtte innom verkstedet i Lillestrøm. Bagasjedøra var ikke til å åpne, inni bagserommet var det en simo kombi vogn og 2 Golden retrivere. Var litt av et syn når 4 staute mekanikere skulle fikse dette i en fei ;-) De måtte til slutt legge ned baksetene demontere vogna inni bilen for å få den ut. Og da var det 2 overlykkelige hunder som spratt ut. Iris takket for hjelpen med å stjele og spise opp matpakka til han ene, for den hadde han lagt fra seg ved siden av bilen. Ja jeg kjøpte ny lunsj til ham =0) Heldigvis så var vår mandagsbil en firmabil så det kostet ikke oss 5 øre. Men det skal sies av de 5 firmabilene i det selskapet så var det bare vår som var kulumulig. Så ikke kjøp en brukt sølvgrå peugeot 307 fra et leasingfirma.
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 det kommer helt ann på hva man liker og ikke liker. Vi har en passat vw 03 model og den går som en kule... har ikke hatt noen problemer med den, da vi kjøpte den brukt og hadde gått 42 000 km. vi synes den har vært en superbil, og vi får plass til mye
hamsterpia Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Alle biler kan være skikkelig "drittbiler", og alle kan være "verdens beste bil, det kommer helt an på vedlikehold og hvordan den blir brukt. En ungdomsbil som blir kjørt hardt og brutalt, sjelden vasket og de fyller billigolje for å spare penger, blir ikke gammel uansett om det er fiat eller mercedes. Mens en familiebil/"konebil" som blir brukt til og fra jobb/butikk, med jevnlig service, vask og normalt vedlikehold er SOM REGEL helt ok og kjøpe brukt. Og kilometerstand har ikke veldig mye å si egentlig (veldig mange som henger seg opp i at bilen har gått langt, og derfor "skummel" å kjøpe). Det er forskjell på en bil som har gått 350 000 som taxi og en som har gått 200 000 som vanlig bruksbil. Jeg ville gått for taxi`n uten å nøle, pga at servicer må følges på taxier, motoren er nesten konstant varm (noe som er mye bedre for motoren enn om den bare blir kjørt til nærbutikken og så stoppet, uten at motoren rekker å bli ordentlig varm). Svigerfar hadde en mercedes som hadde gått langt over 400 000, og den gikk som ei klokke!
Pirkeanonym Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Det sies jo at franske biler ikke er verdens beste.. Renault, Citroen og Peugot. Peugot er dog best av de bilene, de problemene som kommer med Peugot er ofte feil på det elektriske, at feks vindusviskerene går på når en trykker på å låsoppknappen;-) Citroen og Renault er eid av staten, men ikke Peugot, så e nok derofr at dette er en bra bil. Japanske biler som Toyota, Mazda og Honda er visst de beste. Så jeg ville nok gått for det. Vi har en VW Passat' 99 som vi er veldig fornøyd med, samt en Toyota Corolla Verso' 07. Har ikke hatt noe problemer med de. Renault og Ford har vi ikke vært fornøyde med. Skal aldri ha det igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå