Gå til innhold

Babyen har sopp, jeg har brystbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, da tungen til babyen min (2 uker) er hvit og jeg har litt stikkinger i brystet. I begge faktisk.

Trodde vi begge hadde fått sopp, men nei....

Legen såg på jenta mi, og såg på puppene min samt klemte ut litt melk.

Vi fikk myco ett eller annet for å smøre henne 4 ganger dagen i fem dager, og jeg fikk antibiotika for brystbetennelse.

Jeg kan ikke helt forstå hvordan og hvorfor jeg har fått betennelse.

Det bel ikke tatt noen prøver av verken meg eller jenta mi.

Iom at jeg ikke ser årasken; hva gjør vi for å bli frisk og for å forebygge at dette skjer oss igjen??

Og hvorfor må ikke jeg og behandles for sopp når hun må det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har ikke noe svar til deg, men må bare høre da dette høres akkurat ut som meg om min baby. Kan jeg spørre om du har mye stikkinger? Ingen andre symptomer på brystbetennelse?

Skrevet

Kun stikkinger ja. Ikke hele tiden, bare av og til. Når vi ammer kan jeg få litt i starten, da i motsatt eller begge bryst. Og når jeg gjør noe, som å henge opp klær, handle mat osv som gjør at jeg sikkert bruker muskulaturen i brystet.

Også når jeg skal sove, om jeg ligger på siden slik at brystet blir litt klemt kan jeg få litt vondt..

Rart, for jeg har ikke vært sår på brystene....

Og har ikke ømme området som kan være tilstoppede melkeganger..

Hadde det en dag bare, da var det lang tid mellom to amminger, så kan vel være at noe ksjedde da...

Tror jeg da, har bare amma i to uker og to dager, så det er vel begrensa hvor mye man vet og kan...

Skrevet

hmmm..

jeg har både hadd betennelse i brystet og sopp...

og det du beskriver her høres mest ut som sopp, og ikke betennelse. når jeg hadde betennelse kom det noe grønt gugg ut av vortene.

nå har både jeg og jenta mi såpp.. og begge tar mycostatin for det.

Skrevet

Hei!

Jeg er nesten helt sikker på at det er sopp du har og ikke brystbetennelse. Jeg hadde først betennelse og fikk sopp av antibiotikaen. Slike stikkinger du beskriver høres veldig ut som sopp. Dessuten skal begge behandles om en av dere har sopp. Jeg har prøvd all verdens ting forå bli kvitt soppen, men jeg har bare innfunnet med meg at den ikke blir borte. Jeg har hatt sopp i snart tre måneder. På ammehjelpen.no står det hvordan dere skal behandles, det er dessverre mange leger som skriver ut feil salve:(

Lykke til.

Skrevet

Min baby har vært hvit i munnen alltid, tror jeg. Ser ikke ut til å plages av det. Er 8 uker nå. Stikker bittelitt i brystene, men ikke smertefullt. I tillegg så er helt brystene litt ømme. Men ikke veldig. Jeg mener å ha lest et sted at man ikke må behandles om det ikke er plagsomt for babyen eller moren. Noen som vet??

Skrevet

Aner ikke jeg til deg over her.

Men jeg har vært hos legen igjen. Og nå har jeg visst både brystbetennelse, (legen var ikke i tvil), og sopp...

Så det at symptomene ikke har gitt seg etter oppstart på antibiotikaen skyldes at de kom av soppen.

Og symptomene til brystbetennelsen har jeg sikkert ikke kjent så mye til. Så tydligvis går det an å ha brystbetennelse uten de store smertene!

Håper nå at alt skal bli bra etter soppkuren i allefall!

Har i allefall lært at det er viktig å ikke gå med sprengte pupper og få tømt dem godt innimellom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...