ZZzZzzZ Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Hei Sønnen min ble 3 mnd 28 mars... Han nekter flaske, jeg har langt ifra nok melk...prøvd alt for å få opp produksjonen,men nei... Nå etter 3 mnd, er jeg ganske sliten av "amme-styret".. Han sover ca 10timer i døgnet! Er blid og rolig... men likevel tydelig sulten..våkner annenhver time på natt... Helsesøstra mener han veier for lite i forhold til lengde... ( 6kg og 64cm ) Men hun sier det er altfor tidlig med velling/grøt...? Hørt om mange som har begynt rundt denne tida... Hva ville dere gjort, hørt på helsesøstra?
mammatil4gull Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 ikke lett det der ..min nekta å flaske helt til sist uke .. fant endelig sutten han tok på flaska .. jippi så nå er muligheten der
v.a.b. Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 jeg synes du skal forhøre deg med en annen fagperson også. for det er tydelig at det finnes forskjellige svar å få der ute. min hs sa uoppfordret til oss at vi kunne begynne med velling og smaksprøver, da vi var på 3 mndskontroll. (og hun var til og med fornøyd med vektkurven hans). glem heller ikke din egen magefølelse. før i tiden ble det sagt på alle helsestasjoner at det var ok å begynne med det ved 3 mnd alder. det praktiseres fremdeles i sverige(mener jeg å ha hørt) nå mener ekspertisen derimot at det beste er mm, og det er nok sannhet i det. mitt poeng er at babyens fordøyelse er godt nok utviklet for å starte i det små med grøt/ velling/ mos o.l. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå