Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #51 Skrevet 14. juli 2008 Kommer aldri til å sette ham i dårlig lys foran barnet... men, barnet vårt har allerede latt seg skuffe veldig over at han flytter nå. Blir ikke å møte ham ofte, for han flytter til hjemstedet sitt 80 mil her fra...:/ HI
mamma til 2 små:=) Skrevet 14. juli 2008 #52 Skrevet 14. juli 2008 Du var ikke ALENE om å lage dette barnet!!! Hvis du ikke klarer og ta abort så skal du ikke ha dårlig samvittighet av den grunn! Tror ikke du bør ta abort for å beholde mannen din.Jeg tror det blir vanskelig for deg å bli i forholdet hvis du får bitterhet pga du har blitt presset til abort!! Jeg ville ikke hatt en så egoistisk mann!:=( Lykke til i morgen og fremover! Klem fra meg
Budeia og lillegutt Skrevet 14. juli 2008 #53 Skrevet 14. juli 2008 Han flytter 80 MIL bort fra deg og sønnen sin??? Beklager å måtte si det, men da bryr han seg i utgangspunktet ikke så mye om det barnet han allerede har.. Hadde han det, hadde han bosatt seg nærmere. Min eks flyttet ikke hjem igjen til sitt hjemsted som er 40 mil unna da vi skiltes, pga han ville ha daglig kontakt med sine to barn. Nå har vi delt omsorg, og alt funker perfekt. Det er trist at forhold ryker når det er barn i bildet, men denne tror jeg du kan klare deg uten..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #54 Skrevet 14. juli 2008 Nei, han brydde seg nok aldri om oss...
Budeia og lillegutt Skrevet 14. juli 2008 #55 Skrevet 14. juli 2008 Du virker som ei sterk jente med ben i nesa, og jeg er sikker på at du kommer til å klare deg bra. Det er aldri morsomt å bli valgt bort på en sånn måte, og det er ganske brutalt når du i tillegg er gravid. Du vet nok selv at du og barna dine fortjener det beste, og hvis ikke bf kan være den personen, så dukker det opp en senere. Håper du har noen å støtte deg til nå i denne fasen. Det er viktig å tenke at ALT ordner seg alltid. Uansett på hvilken måte. Klemmer fra sør:)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #56 Skrevet 14. juli 2008 Takk:) Håper alt ordner seg til slutt:) Skulle bare ønske han ville vært der for oss nå... Føler jeg har kastet bort mine år på han... men jeg har jo fått verdens skjønneste barn ut av det også da;) Etter 8 år hadde jeg ventet mer enn dette av ham... Føler ikke at jeg kan ha kjent han...:/ HI
Banshee Skrevet 14. juli 2008 #57 Skrevet 14. juli 2008 Behold barnet! Du kommer til å ri av denne stormen så flott som bare en mamma med den største kjærlighet og omsorg for sine barn kan! Ingen mann som oppfører seg slik er verdt å miste nattesøvn over eller den fantastiske ventetiden du og en storebror som kommer til å bli kjempestolt over å få småsøsken har i vente. Ikke ofre en tanke mer enn nødvendig på den mannen som stjeler den gode energien som du, din sønn og den lille som gror i deg har krav på i hverdagen. Mobiliser familie og venner, utnytt ressursene dine til det fulle nå for alt det er verdt. Med støtte og oppmuntring kommer en seg langt, det har jeg også lært på den harde måten. Hilsen fra vestlandet.
Gerd-Johan Skrevet 14. juli 2008 #58 Skrevet 14. juli 2008 Jeg tror han gjør dette FOR å få deg til å ta abort. Jeg var sammen med en gutt engang, da jeg var 19 ( er nå 25). Han var snill og omtenksom på alle måter, ja faktisk enset han ikke andre damer engang. Han var dedikert til meg fullt og helt, og jeg kunne ikke finne en eneste feil med ham, annet enn at han var litt klengete, og litt grådig også, men vi har jo alle feil... En dag vi satt og pratet om fortid og fremtid fortalte han om eksen sin som han hadde vært sammen med i 4 år. Hun hadde litt problemer med angst og depressjon, og hadde "lurt" ham og blitt gravid, som han sa. Han hadde sagt at enten tok hun abort, eller så gikk han fra henne. Hun hadde tatt abort, gråtende og mot sin vilje, og led myye værre psykisk etterpå en hun gjorde før graviditeten. Likevell, han dumpet henne etter aborten. Jeg spurte ham; HVORFOR??? hun gjorde som du sa!!!... " Ja...vel... jeg vil ikke være sammen med en jente som lurer meg og blir gravid. Hun var ikke noe for meg etter det" svarte han.. Det står det INGEN respekt av! FYSJ! Det ble rimelig kjapt slutt, for å si det sånn....
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #59 Skrevet 15. juli 2008 Nå er i alle fall helvete løst her...:/ Hans foreldre har engasjert seg i saken, og de er ikke blide på meg:/ Lurer på hva han har sagt til de... Håper alt dette roer seg etter hvert...:/ Akkurat nå greier jeg ikke annet enn å gråte... HI
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #60 Skrevet 15. juli 2008 Foreldra dine kan jo ikke bli sinte fordi du velger å beholde deres kommende barnebarn vel? Han har vel sagt du lurte han da? Hadde jammen meg tatt en tlf til de og forklart situasjonen. At du er uplanlagtgravid til tross angrepille, og du greier ikke ta abort, for da vil du slite etterpå. Da bør de være så oppegående å synes deres sønn oppfører seg utrolig barnslig!!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #61 Skrevet 15. juli 2008 eller har de mail? skriv en mail og fortelle hvordan ting er så de får din side av saken..på en mail kan de ikke avbryte deg heller når du skal fortelle..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #62 Skrevet 15. juli 2008 3 svaret på rad her mente ikke dine foreldre, men hans..skrivefeil
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 15. juli 2008 #63 Skrevet 15. juli 2008 å få et barn er store omveltninger i hverdagen.. ken hende han ble litt redd.. det er så lett for mannfolk.. de kan bare stikke når de vil.. det er vi som sitter her, med gravide mager, og depresjoner fordi de stikker.. håper han tar til fornuft, bare han får kjølt seg ned, og tenkt.. og minn han på, hva han sa da han var kåt. si du aldri ville hatt sex med han den kvelden om han ikke hadde sakt det. du kan alltids skrive en mail, for å få din side av saken, men er lengt fra sikkert at de bryr seg om det du skriver... men da har du i allefall prøvd... om de ikke har mail, skriv et brev og send til hannes mor. det er ikke din feil at "sønnen din blir uten en far" det var han som stakk, ikke du... om du trenger noen å taste litt med på msn eller noe, send en melding til meg, så får du adr min..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #64 Skrevet 15. juli 2008 Mora hans ringte og var småspydig i sted... Mente vi hadde prøvd nok på å være sammen nå, og at det var på tide JEG lot han være i fred!! Forrige gang det ble slutt,, var det jeg som kasta han ut, for jeg stod alene i alt da barnet vårt var baby. Han bad så fint om en sjanse, og fikk det, og viste seg faktisk fortjent til den sjansen og... Men nå... har ikke ord... Hun mente visst jeg var noen slags psykopat som drev og ødela for hennes lille gullunge... Å, jeg blir så sliten. Måtte ringe mamma og oppdatere dem om situasjonen slik at ikke svigers ringer og lyver for de. Mamma tror aldri på dem når de setter i gang uansett, for mora til samboer er lystløgner (ikke noe jeg tror, noe jeg vet), mamma har "tatt henne" flere ganger i å lyge om meg. Er det noen som vet alt om oss, så er det min mor og far - de har støttet oss å hjulpet oss gjennom alt vi har gått gjennom. Og det er jeg evig takknemlig for. Så det blir spennende å høre i kveld når mamma (sannsynligvis) er blitt oppringt av "svigermor" og blitt servert en stor dose løgner... Hun kommer i alle fall til å sette dama på plass, og det føles godt... Jeg setter henne aldri på plass. Alt for redd for å skape trøbbel. Men nå er det nok! Idag har jeg tatt med meg barnet mitt og gått tur. Vi plukket blomster og vi kkjøpte oss is:) Han koste seg skikkelig, selv om han er veldig alvorlig om dagen... Trist og se hvordan dette påvirker han, men vet alt blir bedre når han venner seg litt på det:) Takk for alle lykkeønskninger:) Godt å kunne "prate" med dere når jeg føler at jeg ikke har noen å prate med her... Er jo stort sett alene om kveldene nå... Gidder ikke ringe etter noen venninne heller, jeg sitter jo bare og sipper... Mamma er den eneste jeg prater med om dagene, bortsett fra barnet mitt. Så det er virkelig godt å ha dette forumet. Takk for støtte:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #65 Skrevet 15. juli 2008 vil bare si at du er en av de sterkeste menneskene jeg har lest om;) Håper du beholder den lille i magen din. tenk så flott dere vil får det, dere tre, Og når du er klar, vil en ny mann komme inn i livene deres. Jeg ønsker deg all lykke til. Mitt viktigste råd nå er å kontakte vennene dine. Ikke sitt alene. sipp når dem er der.. er jo derfor man har venner. ikke bra å sitte alene med tankene sine. Hvor bor du, om jeg får spørre?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #66 Skrevet 15. juli 2008 Nå har mamman hannes ringt IGJEN, og nå kunne hun fortelle at de (foreldrene) hadd måttet hjulpet stakkaren å skaffe bosted idag... "heldigvis ordnet det seg, men han må bo hos oss en stund først da". Så sa hun til meg: "Husk at dere kan fremdeles være venner, du må ikke ødelegge forholdet mellom han og barnet." DA fikk jeg nok og la på... Jeg pleier ikke gjøre sånn, men akkurat da fikk jeg nok. Slengte bare på røret. Er det JEG som er problemet her da? JEG som er vanskelig? JEG som har ødelagt forholdet? Ååååh, så sint jeg blir. Og hvorfor i huleste er det HUN som må ringe hele tiden? Kan ikke han selv ringe og informere meg? Må det være hun som ordner alt?? Tror seriøst dama har tørna...:/ Nei, nå gleder jeg meg til å få disse folka ut av livet mitt. Selv om jeg så klart skjønner at de ikke er 100% ute av livet mitt så lenge jeg har barn med ham. Men jeg trenger i alle fall ikke liste meg på tå for å unngå at dama får "frynsete nerver" som hun sier. Fra nå av gir jeg en stor F i de nervene hennes!! For hun bryr seg ikke spesielt om mine heller, synes jeg!! Gud, for en situasjon jeg er i... Nå skal jeg ta med meg mini og stikke til søstra mi:) Ha en fin dag alle sammen:) Og, igjen, takk for alle støttende innlegg:) (verste av alt var at jeg ventet meg en del pepper etter det første innlegget mitt - ser nå ut fra svarene jeg får at jeg aldri var den egoistiske her - TAKK:))
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #67 Skrevet 15. juli 2008 Takk for det, anonym 13:36, men jeg føler meg ikke som verdens sterkeste idag i alle fall.. Håper jeg kan se tilbake på denne tiden å si at jeg VAR sterk:) Jeg håper og at en ny mann vil komme inn i livene våres, det hadde vært flott:) Vil så gjerne ha en familie, og føler litt på det at nå er jeg så gammel at det toget er passert når jeg nå blir alene..:/ Vil ikke si akkurat hvor jeg bor, men kan fortelle at det er ikke akkurat i storbyen;) Takk for fint svar:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #68 Skrevet 15. juli 2008 HI, Lenger opp her skrev du at dere hadde kondomer, men at han sa at dere ikke trengte å bruke det, for om det ble barn så ble det barn. Fortell DET til mora hans, du! Det var DA han tok valget! Fortelle henne at dere begge var klar over at dette kunne skje, men at han nå har forandret mening. Dette burde du ta opp hver ENESTE gang mora hans skylder på deg, og du burde også få mora din til å si det til henne. La for all del ikke den dritten mora hans lirer av seg gå inn på deg, for hun tenker selvsagt ikke på dine følelser her; bare på sønnen sin og på at hun ikke skal miste kontakten med barnebarnet sitt. Akkurat som en lenger opp her skrev så virker det nesten som om eksen din ventet på et påskudd for å gå fra deg. En moden, sindig mann ville aldri ha reagert sånn etter at dere ble enige om å droppe kondomen. Det virker også merkelig at han flytter rett hjem med en gang. Kan det være at han allerede hadde en fot ute av forholdet deres? Lykke til i dagene fremover. Husk at det var på det tidspunktet dere hadde sex at dere begge tok valget som førte til at du nå venter barn, og at du ikke har lurt ham på noen måte. Ikke la noen tråkke på deg, og fremstille det som om du har lurt ham. Stor klem,
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #69 Skrevet 15. juli 2008 Vet ikke hva han har tenkt jeg... Men i alle fall la vi inn bud på hus for 1 uke siden. Ville han gjort det om han tenkte å gå fra meg? Ikke vet jeg, men jeg tror dette er impuls. Og jeg tror han dro til foreldrene sine pga at da slipper han å prate med meg, se at jeg har det vondt... Han har alltid vært impulsiv, så det valget han tok om å flytte, trenger ikke være gjennomtenkt heller... Men en ting er klart: jeg er ferdig med ham:) Gleder meg til å leve videre uten drittmannen:/ Vi hadde ikke kondomer, vi var tom, men han ville likevel ha sex. Vi hadde hatt kondomer, for jeg kjøpte det pga redselen for å bli gravid + bli nødt til å ta abort. Men da jeg oppdaget at vi var tom, og opplyste om at det ikke ble noe på ham den kvelden, smisket han seg innpå meg, og lovet meg da at om jeg skulle bli gravid, så skulle jeg i alle fall ikke behøve å ta abort. Men det må han ha glemt... Sikkert en annen av hans impulsive handlinger. Menmen... gjort er gjort... håper ikke folk rundt (lita sladrebygd dette:P) tror på det våset om at jeg har lurt ham...:/ Takk for klem og gode ord:) Klem:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #70 Skrevet 15. juli 2008 Stor klem til deg... Masse lykke til, dette KLARER DU SÅ FINT:)))
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #72 Skrevet 15. juli 2008 litt av en historie...er den sann er den fantastisk....er det løgn er det også fantastisk.....
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #73 Skrevet 16. juli 2008 Er nok så sant som det kan bli desverre... Har time til doktor idag, så idag må jeg ta det endelige valget (som jeg egentlig har tatt, tror jeg...) Hva er så fantastisk med historien da? (lurer bare - for det at jeg er gravid osv, synes jeg ikke er spes rart, men at han snur seg sånn mot meg så brått, DET sjokkerer meg..) HI
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 16. juli 2008 #74 Skrevet 16. juli 2008 Kjære, kjære HI! Jeg håper for all del at du ikke tar abort... Denne mannen har uansett flyttet fra dere. Når han flytter 80 mil bryr han seg ikke mye! Om du tar abort nå, for hans skyld, kommer det ikke til å hjelpe. Han kommer til å bruke dette mot deg uansett. Og når han endelig kommer over at du liksom "lurte ham" (i hans øyne), kommer han bare til å bruke samme metode hver gang dere er uenige. Jeg kjenner så utrolig godt til typen, og de bruker følelsene dine til å få viljen sin. Du sier selv at du ønsker barnet, og at du ikke orker en abort til. IKKE ta abort! Du kommer til å slite så forferdelig med det... Spesielt når du har barn fra før, og når venninna di er gravid. Det er sjelden jeg råder folk ene eller andre veien her inne, men akkurat her syns jeg det er så klart hva du bør gjøre at jeg absolutt vil råde deg til å beholde. Lykke til hos legen i dag, og håper du kommer tilbake med en melding om at du skal bli mamma om et halvt års tid!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #75 Skrevet 16. juli 2008 Takk for råd:) Kommer tilbake med en oppdatering i morgen, nå skal jeg og mini reise bort en tur, og være til i morgen tidlig, det blir godt å komme seg litt bort kjenner jeg.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå