Gå til innhold

Spm om p piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det når man skal starte med p piller igjen etter fødsel? Skal jeg vente til mensen kommer for å ta første pille på første mens dag eller kan jeg bare begynne nå før jeg har fått mensen tilbake?

Er man sikker fra og med første pille uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du virkelig gå på p-piller ?

Øker sjangsen for blodpropp ...

Sexlysten forsvinner ....tørt forandret underliv ...mer utsatt for soppinfeksjoner ...

Håravfall ..tynt pistrete hår ....!

Kjenner mange som har fått slike bi-virkninger av p - piller eller blodpropp .

Er ikke sunt å gå på p - piller ...øker faren for brystkreft om en går på de i mange år . Skadevirkningene vil nok vises senere på den kvinnelige befolkningen ...lite forskning og kunnskap om dette foreløpig .

Men jeg har bestemt meg for å ikke være " prøvekanin " for p - piller .

Prøvde en gang for 10 år siden - men måtte slutte pga bivirkningene kort tid ovenfor . Følte kroppen ble veldig forandret ...prøvde 2 forskjellige merker ...men ingen av dem var noe bra . Husker p - pillene fjernet allt av lyst og kåthet ...hormonel kastrering ? Ømme bryster ..." " graviditetssymptomer ".Desuten kjenner jeg utrolig mange som har blitt gravid tross p - piller .Så de er jo ikke sikkre en gang . Kondom er renslig ...og til å stole på ...og helt fri for bivirkninger ..

Og vil en ikke gå på kunstige hormoner ...er jo Pessar et godt alternativ ....uten bi-virkninger .

Ingen menn hadde orket spise p - piller - og risikert alle disse farene ...for vår del ....det er jeg ganske sikker på . Rart kvinner ukritisk spiser p- piller ...uten å tenke på alle bakdelene ved det ...

En jente jeg kjenner ble nesten " skallete på toppen " av p-piller ..Andre her som har opplevd bivirkninger ?

Skrevet

Det som gjord at jeg sluttet på p-piller - var en skremmende opplevelse med synsforstyrrelser ..føltes som jeg skulle svime av ..skikkelig svimmel -var bare 20 år den gang .. Pluss jeg syns jeg så litt pjuskete ut i speilet etter noen mnd - til og med samboern min la merke til det - at håret mitt var blitt så mye tynnere ...Da min ellers tykke frodige hårmanke var redusert til bare halvparten av hva den var etter noen mnd med p-pillebruk ...Er sikker på den dag i dag - at p - pillene var skyld i dette . Jeg ble mye bedre etter å ha sluttet ...håret ble tykt igjen ...og sexlyst kom tilbake med vått og godt underliv igjen ..Var jo så tørr også nedentil da jeg brukte p -piller og unormalt plaget med soppinfeksjoner . Selv om jeg alltid har brukt å være veldig våt .Etter å ha sluttet på p-piller ...har jeg nesten aldri soppinfeksjoner heller mer ..kjenner meg mye sunner og friskere over det hele . Nei p - piller er skummelt å spise syns jeg . Aldri mer . Nå har jeg klart meg godt uten i over 15 år ....og glad i ettertid jeg ikke har foret kroppen med disse kunstige stoffene i årevis .En har lest om unge jenter som har dødd også av p - piller . Så vær obs ..på vær minste symptomer som kommer og ta de alvorlig - om de nettopp har begynt på p-piller .

Skrevet

Oi det var da voldsomt..! Det jeg lurte på er når jeg skal begynne igjen, var ikke ute etter meninger om å bruke p piller eller ikke, jeg har selv brukt det i 11 år uten en eneste bivirkning, jeg har vondt for å tro at folk dør av p piller som du skriver..?

Skrevet

Hvis du ikke har fått første menstruasjon tilbake kan du starte med en gang. Fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Det har vært noen dødsfall der p-pillen mistenkes. Tror det har litt med livsstil å gjøre og da.. F.eks skal røykere holde seg unna enkelte merker osv... Men tror ikke det er en så stor risiko da!!!

Skrevet

Denne tråden har vært kjempeopplysende for meg, tusen takk til dere! Jeg brukte p-piller i årevis før jeg ønsket å bli gravid, uten bivirkninger. Men nå, 1 1/2 år etter jeg har født, leser jeg denne tråden og ble så plutselig klar over at problemene jeg har fått skyldes p-pillen. Tynt hår, mangel på sexlyst, soppinfeksjoner, og generelt blaaahhh hele tiden. Jeg trodde det var bare noe som kom med alderen.

Nei da, det blir en annen prevensonsmetoden for meg!

Skrevet

Takk til anonym 00.09, da gjør jeg det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...