Gå til innhold

Noen som vet?

Prinsesse nr 2 på vei, jippiii

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

På mandag fikk jeg vite at jeg var gravid, men jeg hadde store smerter på høyre side så jeg fikk en UL (dro til legevakten pga smertene og de sendte meg videre). UL viste ingen tegn til foster i livmoren, så de hadde mistanke om svang. utenfor livmor. Men de kunne ikke bekrefte dette heller, fordi de mente at de ikke kunne se det... (veldig diffust svar syns nå jeg). Jeg hadde 1123 hcg (noen som vet hvor langt jeg evt var på vei da? Jeg har hatt veldig uregelmessig mens i det siste, sisst var i slutten på mai). Jeg ble lagt inn til overvåkning og dagen etterpå var hcg på 1100. Så den var litt ned, og ifølge legen så var det et tegn på at det var en abort på gang. Men hvordan går det an å ha en abort når jeg ikke har blødd og ikke er det noe foster i livmoren som er på vei ut???? Jeg skjønner ingenting.. og nå venter jeg liksom bare på at jeg skal begynne å blø?! Noen som har erfart dette? Ifølge legene må jeg bare gå og vente for å se når kroppen ordner opp... hvor lenge skal det ta liksom? Åh... så frustrerende!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frustrerende ja. Skikkelig dumt at de ikke fant noe liv. Kan ta lang tid før det kommer ut. Er veldig forskjellig. Hcg nivået ditt tyder på at du var så langt på vei som du var ifølge sist mensen. Hcg nivå kan variere veldig. Håper blødningene kommer raskt og slik at du kan gå videre. Skjer ingenting iløpet av fjorten dager ville jeg ha kontaktet lege for ul og mulig utskraping. Du kan altså gå mye lengre enn det, men det kan jo ta på psyken det. Lykke til! Håper alt går bra med deg tross alt.

Skrevet

Jeg har hatt et svangerskap utenfor livmoren og rundt samme HcG nivå som deg. Jeg har målt HcG fall i nærmere 3 måneder og har endelig nå kvittet meg med det. MEN som sagt det har tatt 3 mnd og jeg har enda ikke fått mensen.

Synes du kanskje har fått litt dårlig oppfølgning. Jeg tok blodprøver annen hver dag i en periode og så en gang hver uke og har fått UL ved behov (har hatt mye vondt i magen). Har du fått noen nærmere forklaring på hva det kan være, abort eller graviditet utenfor livmoren? Ved en abort så bør en jo få en blødning for å vite at kroppen har skilt ut restene. Stå på og krev nøye oppfølgning. Jeg hadde bukket under for presset hadde jeg ikke fått så god oppfølgning.

Skrevet

Takk for god støtte!!

Jeg ringte min fastlege i dag og har vært inne og tatt en HCG prøve, men den får jeg ikke svar på før på mandag. Ifølge UL prøvene så mente 3 leger at det ikke var snakk om svang. utenfor livmor.. så da får jeg evt forholde meg til det (slitsomt). På epikrisen som jeg fikk med meg så står det at det er et funn inni livmoren, noe væske som er 7 millimeter, men at det ikke tyder på et foster. Men jeg har jo ikke blødd noe eller fått ut noen klumper så da forstår jeg jo ikke hvordan jeg kan være gravid når de ikke finner noe... Så jeg føler at de kan ta feil, fordi jeg har jo hatt så vanvittig vondt kun på høyre siden i livmoren, og ifølge legen var høyre eggleder noe mer hoven enn venstre, men ikke mer enn normalt sa legen!? Legen sa også at de kunne ikke være 100% sikker på at det ikke var svang. u/livmoren, før de evt gikk inn med kikhullsoperasjon og så fysisk.

Off.. blir så oppgitt, at det skal være så slitsomt!!!!!!!!

Skrevet

Først vil jeg si at jeg føler med deg, dette er veldig trist, kjempeslitsomt og tærer på alt :(

Mine siste fem uker har bestått av mange sykehusbesøk med UL og HCG-måling, hvor det tilslutt endte med svangerskap utenfor livmor. Det begynte med at jeg hadde vondt i venstre side, litt sånn sting-aktig. På første sjekk fant de ikke noe som tydet på graviditet i livmoren. Etter tre uker, HCG-svingninger og en utskrapning fant de endelig et grav.produkt i venstre eggleder tett inntil livmorveggen. Jeg ble så behandlet med methotrexat (cellegift), og HCG har sunket fra 900 til 300 på 10 dager.

Har du vondt i høyresiden enda? Har legene sagt noe om utskrapning? Håper de finner ut noe snart, det er tungt å gå sånn og ikke vite. Ta vare på deg selv i denne tiden.

Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...