Gå til innhold

Lufthjul eller luftkanalhjul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer litt an på hvilken vogn du skal ha, det er stor forskjell på luftkanalhjulene til de ulike produsentene. Emmaljunga og bugaboo sine er omtrent akkurat likedan som vanlige lufthjul, mens teutonia sine er en del hardere.

En fordel med luftkanalhjul er at de er lettere.

Har emmaljunga med luftkanal og teutonia med standard luftkanal. Vil si at det er forskjell på de to, emmaljunga sine er store, tykke og gode å trille, mens teutoniaen er endel hardere. Har også en vogn med lufthjul, og jeg foretrekker faktisk luftkanal. Hvis det er lite luft i et hjul feks blir vogna veldig tung og trille og drar veldig mot ene siden (trehjuling). Jeg har trillet i over 2 år nå, hver dag i minst 2 timer, på grus, snø, asfalt, kjøpesenter, skog, steinveg, anything:)

Annonse

Kommer mye ann på om det er gode fjøirnger i vogna eller ikke. Selv syns jeg luftkanal er veldig praktisk med tanke på vedlikeholdet. Simovogna er jo tom for luft hele tiden og syns den føles litt skranglete når den fjører så mye.

Som andre også soer, det kommer an hvilken vogn det er. Har vognen lite fjæring, som feks tre hjulinger som oftes har, er lufthjul helt klart best! Har vognen mye fjæring har det ikke så mye å si, for da er jo dempingen bra uansett, da er det kanskje best med luftkanal for da slipper man fylling av luft og punktering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...