Tante Bassa Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Kanskje et dumt spørsmål, men har aldri gitt noen av mine barn MME. Så i dag ei dame som ga babyen (ca 1-2 mnd) sin ferdigblandet NAN. Helte melka fra kartongen over i flaska og matet babyen, uten å varme den først. Det jeg lurer på er om man ikke trenger å varme melka før man gir det til baby? Det er jo genialt hvis man slipper det "styret" når man er på steder det er vanskelig å få varmet melka.
mamma'n til knerten Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Trenger ikke varme ferdigblandet NAN nei. Men er noen babyer som ikke vil ha den kald da.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Dette lurer jeg på også!! Trodde babyer skulle ha litt temp på maten for å ikke få vondt i magene sine...
081013 Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 melken skal varmes. den er varmebehandlet fra fabrikk for at den skal holde lengre, men den skal varmes før den drikkes. har den først vært varmet, kan den ikke varmes opp igjen.
line_n & sara Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 det går ann, ja! ikke ute på vintern, selvsagt! men romtemp er greit! ville kanskje varma den til en liten baby, på under et par, tre mnd, men de blir nok ikke nedkjølt av det nå i sommervarmen!
081013 Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 det står ingenting om at den kan serveres kald....vil de ikke få vondt i magen da?
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Så lenge barnet vil ha den kald så er det ingenting i vegen for det. Men de aller fleste barn vil ikke drikke med mindre den er "puppetemperet" (altså litt oppvarmet). Det er jo ikke snakk om at man varmer den opp til temperaturer som dreper bakterier av noe slag.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 jeg vil si at den bør varmes, men kan drikkes romtemperert hvis barnet liker det. jeg har gitt jonas nan rett fra kartongen en gang det ikke var mulighet for oppvarming. gikk helt fint det.
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 trenger ikke varme den nei,eg har selv en gutt som liker MME best når den kommer kald fra kjøleskapet.Har ikke lagt merke mer magevondt av det.
081013 Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 snakket med nestle i dag og svaret jeg fikk var; den trenger ikke varmes, server gjerne romtemperert. hvis den varmes, kan den varmes til "morsmelk" varm, dvs 37 grader. kan med fordel varmes om vinteren da det er kjøligere. Gjett om jeg ble glad nå; endelig kan vi gå laaaang tur uten bekymring for at hun skal våkne fordi det ikke er en mikro i nærheten
hellohello:-o Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 så bra Det var ikke jeg klar over.. Så deilig det skal bli på ferie da :-)
Gjest *sofus* Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Hvis babyen ikke aksepterer kald mme kan man ta med en middagstermos/pølsetermos (en sånn med stor åpning i toppen) med glovarmt vann i på tur, og når maten skal varmes tar man av korken på termosen og putter hele flasken nedi så blir den fort varm. Termosen holder godt på varmen, og når maten er varm skrur man korken på termosen igjen og kan bruke den til oppvarming igjen senere. Det finnes mange forskjellige middagstermoser på markedet, og størrelsen på åpningen er litt forskjellig, så det kan være lurt å sjekke at akkurat den flasken man bruker går nedi. Vi brukte store Avent flasker, og da var det best med termos fra Hammarplast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå