Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen her som har brukt pregnyl som hormonstøtte etter innsettinga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen?

Skrevet

Har ikke brukt Pregnyl, men Ovitrelle etter innsetting et par ganger.

Blir jo samme prinsippet....

Skrevet

Hei,

Jeg brukte Pregnyl som progesteron-støtte fram til uke 12 ved dette forsøket pga mistanke om dårlig/sen egenproduksjon (mistet tidligere). Tok 2 sprøyter i uka i tillegg til progestan kapsler. Vet jo ikke om det er pregnylens fortjeneste eller ei, men venter iallfal ei jente om 9 dager.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene. Jeg har nettopp hatt sa nr 2, legen anbefalte pregnylstøtte neste gang jeg blir gravid. Jeg lurte på om det er bra ting å ta - godt vi har BIM til å spørre dere erfarne damer :-)

eple3 så hyggelig å høre at du venter lita ei ganske snart :-) Kan jeg få spørre om når begynte du med pregnylen? fra innsettingen, fra positiv test eller fra annet tidspunkt?

Ønsker dere alle her lykke til :-)

Skrevet

eple3 svarer sikkert når det gjelder Pregnyl.

Jeg tok Ovitrelle og begynte med det ca. 1 uke etter innsetting og tok da 2 sprøyter i uka, regner med at det blir gjort på samme måten.

Skal være til hjelp for å høyne HCG nivået.

Skrevet

Oops, liten tastefeil der...

Jeg begynte med sprøytene samme uken som innsetting av fryseegg(1.sprøyta 2-3 dager etter innsetting) og tok 2 sprøyter i uka tom uke 12.

Jeg fikk ikke målt progesteron-nivået - lavt/sviktende økning kan være en grunn til at man mister, men HCG'en i sprøytene skal bidra til bedre progesteron-produksjon - det er slik jeg har forstått det. Jeg har tro på at sprøytene har gjort en forskjell, men det får vi jo aldri vite egentlig. Uansett er det jo iallfall god grunn til å prøve det dersom en har mistet tidligere.

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg brukte pregnyl som hormonstøtte.

Har kun blitt inseminert, så startet først etter at det var bekreftet liv der inne. Hcgen hadde ikke den stigningen som var ønskelig, så ble anbefalt å sette pregnyl hver 4. dag. Virket som bare det for meg, sitter her å har 8 uker igjen til termin:)

Hadde en MA tidligere, så fikk derfor tilbud om hormonstøtte denne gangen, når hcgen ikke var helt bra.

Lykke til:)

Skrevet

Hei hei.

Jeg har også satt pregnyl som støtte, uten noen annen form for hjelp(progesteron) etter innsett. begynte med en gang. (samme dag som innsett)

Det eneste jeg syns var slitsomt med dette var blodprøvene jeg måtte ta på rugedag 12 og 15. fra den 12 dagen til den 15 dagen var et mareritt.Ble mye analysering de dagene ja. Ettersom du får et falskt hcg resultat og bare håper det har steget. Men men , skal ha samme regime neste gang (august) så vi gjør det jo om igjen.

lykke til..

mvh

Skrevet

Jeg har brukt Pregnylstøtte. Ble overstimulert og ikke gravid

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...