Gå til innhold

har en følelse

baby i januar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til alle dere som venter to små eller fler. jeg er 11+4 på vei med nr seks, så jeg har allerede vært gjennom en del sv.skap, men føler at dette skiller seg en del ut fra de forrige. for det første er magen "unormalt" stor, selv etter en del sv.skap. har allerede måtte gå opp en str i mammabukser. Mener jeg ikke har vært så kvalm med de forrige, og må tisse ca en gang i timen, noe jeg aldri har hatt "problemer" med før på slutten av sv.skap før. på toppen av alt synes jeg den siste uken at jeg kjenner liv i magen, men begynner å lure på om det er ren innbilning. er det noen som kan kjenne seg igjen i dette, kan man kjenne liv så tidlig om det skulle være to i magen.

håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, Jeg mente å kjenne liv så tidlig som uke 12. Men etter å ha blitt sendt til en ultralyd i uke 12 etter første tur til fastlegen - hvor vi fikk AVKREFTET at det var mer enn ett foster....... så slo jeg meg til ro med at det bare var luft.... På ordinær ul fikk vi kontrabeskjeden - og det var sannelig 2 små der inne. Så da var det nok ikke bare luft, nei ;-)

Skrevet

Jeg har også født endel ganger før, og mener selv jeg kjente liv fra palmehelga av - var vel i slutten av uke 11 da, tror jeg. Hadde da sett tvillingene på UL allerede ei drøy uke før, så jeg var vel kanskje ekstra obs. Denne "kravlingen" i magen bare tiltok etterhvert som ukene gikk, så jeg er egentlig lite i tvil om at det faktisk var fosterbevegelser jeg kjente...Noe selvsagt mange trekker i tvil.

Skrevet

takk for svar. Har liksom en magefølelse som sier meg at her er det mer enn et barn. Skal til lege om ca 2 uker, og håper at jeg kan få litt mer klarhet i det da. Synes liksom det er litt flaut å ringe å be om tidlig ul pga magefølelsen. hadde dere noe følelse av at det var mer enn en før dere fikk det bekreftet?

Hvor mange barn har dere forresten fra før, og hvor gammel er dere?

Skrevet

Hadde ingen forutanelse om tvillinger før jeg så dem på UL i uke 10. Var f.eks. ikke plaget med kvalme (noe jeg aldri har vært), men ganske snart merket jeg at jeg var mye trøttere enn normalt. Kunne ha opptil 3 middaglurer på en dag...

Jeg er 40 og har født 5 ganger før.

Skrevet

Heisann. jeg er 29 og har 3 svangerskap fra før. Er 23 uker på vei med tvillinger. Tok en graviditetstest 1 uke før forventet mens-og den slo ut med en gang!! Det har ikke skjedd ved de andre svangerskapene. Ble fort stor i magen,og spøkte med at det kunne være 2...Var også mye kvalmere enn ved tidligere sv.skap.Tok kontakt med legen og ba om tidlig ul fordi jeg har så tungt fysisk jobb. Følte meg skikkelig teit da jeg satt på sykehuset og skulle forklare til gynekologen om hvorfor jeg hadde bedt om tidlig ul...Var da 8+3. La med på benkern-og sannelig var det ikke 2 der inne i full aktivitet og de små hjertene som slo og slo..

Bare be om ekstra ul-si du har en magefølelse,det var alt jeg hadde som grunn for eksta tidlig ul

Lykke til!!

Skrevet

takk for svar fra alle. Gratulerer så masse til alle dere som venter to, synes dere er heldige. Jeg tror jeg bare skal ringe legen for en ul, for jeg tenker en del på dette.

Får vi se om det er her jeg hører til c")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...