Gå til innhold

Bør man han en ammepute?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det verdt pengene? eller bruker dere puter osv?? noen spesielle dere vil anbefale isåfall?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk låne en av ei venninne men jeg fikk ikke til å bruke den. Har kjøpt ei litt stor, myk pute på KID som jeg bruker og det går helt fint:-)

Skrevet

JEg kjøpte ammepute, men fikk aldri til å bruke den. Men vet det er mange som liker det =)

Skrevet

Hei du!

Jeg synes ammeputen gir gos støtte jeg da. Vil ikke si at jeg ikke hadde klart meg uten, men synes det er verdt penga. Nå betalte jeg bare 300,- for min da, vet om andre typer som koster fra 600,- og oppover, det synes jeg er litt drøyt jeg da!

Bruker ikke min hver dag, bare i ny og ne.

Skrevet

Jeg har Babydan sin ammepute, kostet 400 tror jeg på barnas hus. Jeg bruker min hver gang jeg ammer hjemme, og er veldig fornøyd. Kan slappe helt av i armer og skuldre. Det eneste som er dumt er at jeg har blitt litt avhengig, synes det er vanskelig å amme uten puta...

Skrevet

Jeg kjøpte en billig ammepute på KID og den er helt genial, bruker den til hver amming når jeg er hjemme. Har prøvd ammeputa til babydan og den syntes jeg ikke var noe god, men den til KID er akkurat passe fast og riktig fasong til rundt magen min

Skrevet

hm oki tusen takk for svar :) litt delte meninger så jeg får bare kjøpe en å prøve :)

men kommer nok ikke til å kjøpe noe dyrt nei.... sikkert greit å ha noe som går rundt magen kanskje ja isteden for en pute.. hm..... får prøve meg frem.. har en liten stund igjen å tenke på :)

kos dere videre jenter :)

Skrevet

Brukte ammeputa maaaaaaaasse i starten da hun var så lita, syntes den var genial!Og også veldig koselig å ha den på fanget med lillejenta liggende mot meg oppå den, hadde mange kosestunder der ja:-)

Og nå bruker vi den i senga, så hun har det trygt og tett rundt hodet(begynte å bruke den da vi slutta med kurven i senga). Så vil absolutt si jeg fikk mye valuta for pengene:-)

Skrevet

jeg også har brukt den masse. er vel noe av det jeg har vært mest fornøyd med av invisteringer av "unødvendig" utstyr!! synes det var lettere i starten og få en riktig stilling, med puta!

Skrevet

IKKE kjøp den til Babydan.. den er helt grusom, fikk aldri til å bruke den, alt for bløt, ungen bare faller igjennom hele puta.

Skrevet

Hmmm, jeg har babydan ammepute og da er det kanskje en grunn til at jeg ikke er fornøyd da. Ser jo at det er flere her som ikke anbefaler den... Men den er veldig fin å bruke bak ryggen i senga om natta når jeg ammer :-)

Skrevet

Jeg kunne ikke klart meg uten!!

Har en stor god en fra Babyshop! Er som en saccosekk inni. Gir kjempe god støtte. Når jeg gir flaske bruker jeg den bak ryggen og under armen.

Skrevet

Jeg kjøpte en på KID, helt ok pute, men har ikke brukt den noe særlig. Synes det går veldig greit uten. men etter tips fra helsesøster bruker jeg den til å lage et lite "rede" rundt Natalies hode når hun skal sove - slik at det blir litt tettere, og ikke så stort og åpent for henne. funker veldig bra!

Skrevet

Jeg elsker ammeputen min, fikk den av søsteren min som bor i USA Har ikke sett lignende her i Norge(uten at jeg har kikket nevneverdig etter det heller da;) "My breast friend nursing pillow" er merket.

http://www.mybrestfriend.com/

Skrevet

Takker for tipset Miss T og lille Adam :) skal sjekke den ut på nettet.....

virker som det er verdt å kjøpe ammepute hvertfall :)

Skrevet

Jeg kjøpte en fordi jeg ikke klarte å slappe av ved ammingen. Armene fikk liksom ingen støtte. Jeg brukte ammeputen de første 2 månedene, men så var det etter hvert enklere å amme uten puta. Strever du med ammingen så kan det være greit å forsøke.

Skrevet

Hadde nok klart meg uten, men hadde nok slitt veldig med stivhet i nakke og armer. Riktig ammeteknikk er å legge ungen til puppen, men her måtte vi gjøre motsatt, så da var det kjekt med pute.

Skrevet

skjønner.. får kjøpe en uansett å prøve meg frem... skal ikke ha bebi før i beg av november :) men planlegger litt innkjøp om dagen :)

så takk for svar alle sammen :) da blir det til en ammepute hvertfall :)

Skrevet

Jeg hadde ingen planer om å kjøpe, men så fikk jeg en av ei venninne som ikke fikk til å bruke den. Jeg er plaget med nakkevondt etter en gammel skade, så jeg kan med hånden på hjertet si at ammeputa reddet min "ammekarrierè". Syntes det var helt håpløst når vi var borte og jeg skulle amme. Fikk ikke slappet av nok i armer og skuldre uten den puta. Brukte den til mini var 4-5 mndr, da ble han for stor for den. Og så er den genial å bruke som hodepute i sofaen når du skal slappe av!

Skrevet

siiri ;)

jeg brukte min heele tiden..når man får til å bruke den er den genial..men husker at de på sykehuset var så slappe og slik så de fikk jeg ikke helt til..mamma kjøpte en til meg på engler og cowboyer..tror den kosta 600 eller noe..men den er mye hardere og fastere enn blant annet baby dan sin. den var suuper god.

så hvis du vil kan du jo prøve min litt når vesle frøkna kommer. så ser du jo om du trives med en slik eller ikke, bare å si fra ;)

Skrevet

Jeg har brukt ammepute mye, så det vil jeg absolutt anbefale, men noen liker det og noen ikke. Jeg vil anbefale Mothermade ammepute fra Babyplaneten.no, http://www.babyplaneten.no/kategori.php?kategori=19&subkategori=30. Bestilte denne og var kjempefornøyd, den holder formen. Har også BabyDan sin, men den var jeg misfornøyd med, babyen sank ned i den og den var stor og vanskelig å håndtere. I tillegg prøvde jeg en ammepute som jeg fikk hos ei venninne, denne hadde annet fyll (ikke kuler) og var mindre, vet ikke merket. Den ble fort flatklemt og var ikke så god som den fra babyplaneten, men bedre enn BabyDan.

Skrevet

bruker du ammepute slipper du gjerne å spenne armene for å holde baby i riktig høyde.... så jeg synes det var veldig greit de første mnd mens hun enda lå rolig.....men ville ikke lagt så mye penger i d. fikk låne ei jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...