Gå til innhold

Leker med batteri i? Lyd/lys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen i familien som har en liten en på samme alder som vår (snart 1 år) og de har gitt utrykkelig beskjed om at de ikke ønsker leker til barnet sitt som spiller lys. Hvorfor? Er det noe galt med leker med lys/lys i?

Skrevet

De blir vel kanskje "gale" av alle de bråkete lekene som er på markedet?

Skrevet

Vet ikke, tror ikke det. Men foreldrene er veldig "opplyste" om alle farer som truer både den gravide mor og det vesle barnet. Synes de er litt overhysterisk...

Skrevet

sikkert fordi de synes det er slitsomt med alt som spiller .

Skrevet

Hm... det er jo ikke noe gærent med lyd/lys-leker da, bare at de kan være noe helt utrolig irriterende for oss foreldre!! Alle baby-leker er jo godkjent med tanke på lydnivå og sikkerhet ift batteri og sånn... Kanskje de bare vil at barnet skal ha Bare "utviklende" leker...? type treleker, byggeklosser o.l. ?? Vanskelig å si da, men det er iallefall ikke nå galt med lyd/lys, spør du meg:)

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Hm. Kan ikke forstå at alt er godkjent ift lydnivå. Vår første hadde fisher-price babyleke som gjorde vondt når jeg holdt den inntil øret. Og der satt babyen og lekte telefon med leken dagen lang. Ble modifisert raskt den ja. I likhet med flere andre lydleker.

Skulle kanskje sendt inn en klage i stedet for å fikse selv da, men...

Skrevet

jeg synes mange spiller veldig høyt!

vi setter svart teip over hullene der lyden kommer ut. litt mere behagelig å høre på :o)

Skrevet

Vi har også tapet over høytaleren på én av lekene her i huset. Gutten trykket på knappen og sprang et par meter bort å satt å koste seg med musikken :)

Jeg kan bare tenke meg at det er slitsomt for foreldrene med all lyden av lekene.

Kanskje du kan spørre de? :)

Skrevet

Ja, det e4r høy lyd på noen leker, absolutt, men de er fortsatt innenfoe grensen på hva som er tillatt... ganske utrolig noen ganger, vmed tanke på at det er små barn som leker med de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...