silje-Thea 010108;) Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 har nå tenkt å begynne å lag fruktmos til snuppa selv..og potetmos..eventuelt med litt grønnsaker i etterhvert. men hvordan skal jeg tine det? best i romteperatur eller i kjøleskapet ca 1 døgn..å hvor lenge holder det seg i kjøleskapet etter jeg har laget det? er førstegangs så veldig blond på dette ;P og noen med noen gode forslag til fruktpure som gjør at magen blir litt hardere? snuppa har så løs mage om dagen..bæsjer 5/6 ganger...før hadde vi trøbbel med hard mage men..hehe taaakkk alle jenter som gidder å svare meg
line_n & sara Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 den beste måten å tine på, er i kjøleskap, en liten klump med frukt/grsaker tar nok ei natt (husker ikke helt, vi glemmer gjerne å tine på kvelden, og må tine i en skål med kaldt vann samme dag som vi skal bruke den!) men det optimale er i kjøleskap (pga bakterier) ville satset på at den holder i et døgn i kjøleskap, det samme som de på glass. (holder sikkert lenger, men det er jo greit å være på den sikre sia) fiber gjør magen hardere, du kan ev tilsette litt frøt i blandingen, eller prøv epler/pærer. virker også som om potetmos ikke alltid faller i smak hos de små, av en eller annen grunn! sara haaaater potet! skulle du få problemer med å gi middag (vet om mange som sliter med tilvenning på middag) bør du prøve mais! bland feks litt gulrot og mais, kok det og mos det! pleier å være en fin mat å tilvenne med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå