Gå til innhold

ang mat...igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå tenkt å begynne å lag fruktmos til snuppa selv..og potetmos..eventuelt med litt grønnsaker i etterhvert.

men hvordan skal jeg tine det? best i romteperatur eller i kjøleskapet ca 1 døgn..å hvor lenge holder det seg i kjøleskapet etter jeg har laget det?

er førstegangs så veldig blond på dette ;P

og noen med noen gode forslag til fruktpure som gjør at magen blir litt hardere? snuppa har så løs mage om dagen..bæsjer 5/6 ganger...før hadde vi trøbbel med hard mage men..hehe

taaakkk alle jenter som gidder å svare meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den beste måten å tine på, er i kjøleskap, en liten klump med frukt/grsaker tar nok ei natt (husker ikke helt, vi glemmer gjerne å tine på kvelden, og må tine i en skål med kaldt vann samme dag som vi skal bruke den!)

men det optimale er i kjøleskap (pga bakterier)

ville satset på at den holder i et døgn i kjøleskap, det samme som de på glass.

(holder sikkert lenger, men det er jo greit å være på den sikre sia)

fiber gjør magen hardere, du kan ev tilsette litt frøt i blandingen, eller prøv epler/pærer.

virker også som om potetmos ikke alltid faller i smak hos de små, av en eller annen grunn! sara haaaater potet! skulle du få problemer med å gi middag (vet om mange som sliter med tilvenning på middag) bør du prøve mais! bland feks litt gulrot og mais, kok det og mos det! pleier å være en fin mat å tilvenne med! ;)

Skrevet

ps..eple og pære må kokes først! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...