Gå til innhold

barnehagen har et soverom, er dette vanlig (altså ikke ute i vogn)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna hadde senger i soverommet. Trodde alle hadde vogn jeg. Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall ikke uvanlig. Noen barnehager har senger, noen har madrasser på gulvet, noen har vogner ute, noen kombinerer disse tingene.

Skrevet

Ofte er det vogner til de minste og senger/madrasser til de som er litt eldre :)

Skrevet

I fam.bhg sønnen min gikk i kunne man velge. Det var 2 rom som ble brukt til soverom, de som ville, lå ute i vogn.

Det var bare 2 som sov inne så de fikk hvert sitt rom : )

Skrevet

Ja, det er vanlig. Jeg ville bare at hun skulle sove inne, uansett, så bra at de har det tilbudet. Hun startet 17 mnd. gammel i barnehagen.

Skrevet

Datteren min var bare vant til å sove ute i vogn hjemme. Da hun begynte i familiebarnehage, sov alle ute i vogn. Men da hun omsider fikk plass i vanlig kommunal barnehage måtte hun begynne å sove inne, for der sover alle i reisesenger eller på madrasser inne. Jeg var ganske skeptisk til hvordan det ville gå, synes det er best om hun sover ute i vogn, men det har gått helt fint. Men hun sover fortsatt ute i vogn i helger og ferier. Og hun fyller snart to år.

Skrevet

det er forskjellig fra barnehage til barnehage. noen familie bhg er bare 1 og da vil man kanskje ha alle inne på samme sted. selv liker jeg best at de sover ute. sover jo så godt i frisk luft. men dette er jo helt forskjellig fra barn til barn og ikke minst mor til mor. og alt går seg som regel til..

Skrevet

I vår bhg sover alle barna inne på madrass. Da gutten vår begynte der var han 1 år og hadde ikke sovet inne på dagen siden han var 4 mnd. Fikk han bare til å sove ute. Var derfor veldig spent på hvordan de skulle få han til å sove inne, men det gikk helt greit. Han kom fort inn i rutinen, la seg rett ned med smokken sovnet. Nå sover han ikke på dagen lenger, men jeg syntes det var helt ok at han sov inne. Frisk luft får de når de leker ute allikevel... :o)

Var kanskje ikke helt det du spurte om, men svaret er vel at det ikke er uvanlig at de sover inne.

Skrevet

i min manns barnehage sover de på soveromm på madrasser mens på knøtt avdelingen i samme barnehage sover de ute i barnevognene sine.

Der datteren vår går sover de ute i sprinkelsenger. Valgfritt om man vil at de skal sove ute da.

De ser også ann barnet om det blir mer rolig i vogna si.

Vår datter som ble lagt for tidlig måtte erfro pent finne seg i å bli lagt i vogna si, da roet hun seg mye fortere.

Skrevet

Som i innleggene over, det er mange forskjellige løsninger rundt om i bhg. Jeg vet om en som har "soveskur" altså, et påbygg til avd som ikke er isolert, sånn at barna får en følelse av å sove ute selvom de sover inne. De ligger i sprinkelsenger.

I bhg jeg jobber i har vi et rom fullt av sprinkelsenger og et med madrasser.

I snuppa sin sover de ute i egne vogner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...