Gå til innhold

hvordan var leggerutinene da deres var 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen vits i å prøve å lage leggerutiner så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ingen leggerutiner.... ikke før han var 3 mnd. Synes det er tidlig å lage rutiner så tidlig, da de fleste så små babyer ikke kan finne søvnen selv. Vår gutt var i stua med oss til han sovnet i armene mine eller i sofaen eller vogga, også bærte vi han opp når vi la oss. Vet mange lager rutiner fra de er nyfødt, men personlig synes jeg det var tidlig. De gangene vi prøvde å legge gutten i sengen før han var trøtt, skjønte han jo ingenting.... bare skrek og ville opp. Når han var ca 3 mnd ble han trøtt rundt 21 og da var det bare å legge ham, nå er han litt over 4 mnd og nå har vi faste rutiner med først grøt og bad. Flaske og legging rundt 20:30.

Skrevet

Det er det jeg også føler. Vi har hatt han i stua sammen med oss og lagt han når vi har lagt oss.

Tenker litt at det er veldig vanskelig å lage rutiner iom at han skal ha mat omtrent hver 3time.

Skrevet

Lillegutt hadde kollik fra han var fem uker til uken før han fyllte tre måneder, så er i gården fantes det ikke rutiner *ler* Da kolliken ga seg så kom rutinene av seg selv faktisk, så for meg har det funket bra å ikke stresse så mye med rutiner osv. Har virket her inne på DIB som om de fleste har fastlagte rutiner omtrent fra de er nyfødte, så da jeg travet rundt med et skrikende kollikbarn 24timer i døgnet trodde jeg at jeg kom til å få store problemer med å innføre rutiner og avvenne han med å bli bært osv osv;) Men så gav kolliken seg og jeg orket ikke å stresse med å innføre rutiner, og plutselig så var rutinene på plass, han begynte fast å sovne mellom klokken 19.00 og 20.00. Så nå starter vi leggingen klokken 18.30 :)

Skrevet

har ikje hatt noen rutiner på kvelden før nå.

har liksom hatt som mål å få lagt ho mellom 21-22 på kvelden, men vanskelig....

men nå er emilie 4mnd om 1uke, så fra i dag har vi begynt å legge henne 19.30.. har begynt med grøt, så det er enkelt da.

Skrevet

Min gutt på 6 uker er stort sett i stua sammen med oss på kveldene og sovner i kurven, eller på fanget noen ganger. Mellom 23 og 24 skal han som regel ha mat, og da tar jeg han med på soverommet, ammer og så blir han lagt i sin egen seng.

Har tenkt på om jeg skulle ha lagt han i senga tidligere på kvelden, men da blir det endel flying opp og ned mellom etasjene for meg å sambo om han ikke roer seg med en gang. Dessuten har jeg tenkt at det er greit om han er vant til å sove andre steder på kveldene foreløpig, for nå i sommer er det jo deilig for oss foreldrene å benytte kveldene på en koselig uterestaurant, verandaen hos venner ol, og da sover han bare i vogna isåfall.

Skrevet

Vi begynte med rutiner ganske tidelig, var bare et par uker når vi prøvde å få henne i seng til ca kl 23 hver kveld, badet og spiste til ca samme tid hver kveld, nå bader vi henne kl 21 ca og etter badet får hun mat, å er hun som regel i seng mellom 22-22.30, hun ligger 15-20min hver kveld før hun sovner, hun får gjerne mat igjen mellom 05-06, noen ganger sover hun helt til 08.30,så for oss fungerer det veldig greit, er vi avgårde en kveld så tar vi bare med pysj og gjør henne klar, legger henne i senga når vi kommer hjem... synes det er deilig å få litt av kvelden sammen bare meg å sambo...

Skrevet

Jenta vår sovner av og til i stua, da bærer vi henne ned i senga. Men hun har aldri hatt problemer med å finne søvnen selv, så der er vi heldige:) Er hun ikke sovnet mellom 22.00-22.30 legger vi henne i senga og da sovner hun der. Slik har det vært fra hun var 4 uker(7uker nå), men vi har ikke gått inn for å lage rutiner, de har liksom kommet av seg selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...