Deneb Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Finnes det flere her ute som ikke har en funksjonell familie? Hvordan har dere løst alle de store merkedagene, som jul, 17. mai, barnas bursdager, sommer- og vinteravslutninger osv.? Vi har gått til anskaffelse av vår egen sosialt definerte familie, og det føles godt. Vi er flere dedikerte voksenpersoner for barna vi nyter det fellesskapet en god familie byr på. Stadig ønsker vi å få en enda større storfamilie og det kommer nok når vi minst aner det ) Hvilke erfaringer har dere gjort dere?
satser & vesla Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Hei. Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Kan du forklare det på annet måte..
Deneb Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2008 Vi har familie som bor langt borte/er syke, så vi har savnet familie når det har vært store dager for barna - som f.eks. 17. mai, jul og bursdagene deres. Vi har løst dette ved å "skaffe oss" en erstatning for den biologiske familien - altså en sosialt definert familie. Hvordan løser dere andre (som er i samme situasjon) dette? Ble formuleringen bedre, satser? )
satser & vesla Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Nå forstår jeg bedre :-) Var usikker på hva du la i begrepene sosial definert familie. Jeg har ikke fått noe barn ennå, men har en stor nettverk med slekt og venner. Det jeg er mest glad for akkurat nå er at flere av mine venner har fått/skal få barn og da blir det en barnevennlig omgangskrets. Slike ting betyr mye når f.eks det blir bursdagsfeiring, søndagstreff, feriesamling etc. Jeg har også fantatiske besteforeldre som bor i nærheten som garantert vil stille opp hvis det skulle dukke opp en ny barnebarn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå