Gå til innhold

Noen som har hatt barn med RS-virus her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om deres har vært mye forkjøla etterpå det.?

Min datter var 3 uker da hun fikk det og det gikk så langt som til lungebetennelse og hun måtte ha sonde og respirasjons hjelp i form av c-pap.

Hun er nå sanrt 4 mnd og har vært forkjøla leeenge nå og akkurat ferdi med en pencelinkur pga. streptokokker

Skrevet

Ikke erfart det alvorlig personlig, men kjenner noen....

De fikk beskjed om at RS viruset er i kroppen opptil 6 mnd. etter at de kom hjem fra sykehuset.

Dette var en gutt på 1 år.

Skrevet

Vesla mi fikk RS- virus da hun var 5 måneder, og har vært veldig lite forkjølet etter det, bank i bordet. Jeg tror dessverre det er en sammenheng mellom hvor tidlig en får det (altså hvor gamle de er) og sårbarheten for luftveisinfeksjoner o.l. Heldigvis er det ofte noe en vokser av seg.

God bedring til snuppa di!

Skrevet

hadde RS virus tidlig, var MYE syk ( inn og ut av sykehus, lungebetennelser, halsbetennelser, mastroditt mv som gikk i blodet) frem til 3 års alder, har så vokst det hele av seg. Om det skyldes RS viruset vet jeg ikke ( ble smittet av det på en av de første sykehusinnleggelsene, så starten på sykehistorien var det ikke)

God bedring !

Skrevet

Blir litt nervøs for at hun har fått det igjen da.

men men hun er jo ihvertfall blid og spiser greit nok.

Hun snurkler og hoster veldig innimellom..

er sånn at hu vibrerer i bystet, men hu har ingen inndragninger å sånn da som hu hadde når ho hadde rs-virus

Skrevet

Tror ikke nødvendigvis det har noe å si hvor tidlig barnet fikk det, men heller hvor hardt det fikk det. Jenta vår fikk RS når hun var 1 uke gammel. Hun var såvidt litt forkjølet og målingen av oksygenmetning var ikke under 89 %. Det gikk fort over og hun har kun vært forkjølt en gang i ettertid. Hun er nå 6 mnd.

Skrevet

Ok. jenta min sim oksygen metning var nede på 65 noen ganger den.

Og det svingte mye. måtte på intensiv 2 ganger og få cpap.

Skrevet

Var på sykehuset i 10 dager

Skrevet

Min datter har hatt det. HUn var et år da..

Hun sliter enda med forkjølelsesastma og er mer disponert for bronkitt og lungebetennelse. Hun blir fort tung i pusten osv osv.

Legen på sykehuset her hos oss sa at barn med rs-virus kunne ha problemer med pusten i inntil 18 mnd etterpå..

Noen får desverre permanent astma, men de fleste vokser det av seg...

Skrevet

dytter litt jeg

Skrevet

hei. Jeg er ikke 100% sikker, men mener ganske bestemt at rs viruset blomstrer i november til april. dette er fordi rs viruset tåler bedre kulde enn varme. jeg tror det er for varmt for at rs viruset nå, men som sagt jeg er ikke helt sikker.

lykke til, håper jenta de snart blir frisk

Skrevet

dytt.

vil høre litt hva andre har hatt med erfaringer om dette

Skrevet

Sønnen min hadde Rs da han var 6 mnd. Fikk samtidig vite at han hadde astma. Han hadde da vært syk fra han var 2 mnd. Han sliter fortsatt med at han blir fort tett og surklete. Men dette kommer vel mest sannsynelig av astma'en. Han bruker masse medisiner hver dag...

Syns å huske at en lege sa at man også kan utvikle astma etter man har hatt Rs. Men er ikke helt sikker siden min sønn hadde astma før han fikk Rs-tror de da... :-)

Skrevet

Ja mener og huske selv at legen sa det til meg å.

Kansje jeg får sjekke ho igjen hos legen da..

Hun puster fint men hoster og snurkler mye da.

Skrevet

HEi!

Har man blitt smittet av RS virus en gang, får man ikke det igjen. man blir immun. Så det er ikke RS hun evt er smittet av nå. Men som sagt tidligere her, det kan henge i ganske lenge etter sykehusutskrivelsen.

Kan lønne seg å isolere henne fra andre syke barn en stund etter utskrivelsen. Dette fordi immunforsvaret er litt svekket etter en slik omgang, og tåler lite.

Man kan desverre utvikle astma av RS. Så ring legen din og hør om han kan hjelpe dere. Kanskje astmamedisin kan hjelpe på pusten.

Skrevet

ja jenta mi slet lenge med luftveisinfeksjoner etterpå. Hun har desverre også utvikklet barneastma, mye trolig pga RS- viruset. Hun fikk det da hun var ei uke gammel, og hun er nå snart 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...