ängel Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Unnskyld at det ble så mange spørsmål, men de poppet liksom opp etterhvert Det jeg lurte på er om noen vet om det er farlig og ta allergisprøyte (kenacort) under graviditet?
Linda1986 Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Du burde kontakte fastlegen din og stille h*n spm om dette.. Da jeg var til første legetime/kontroll fikk jeg beskjed om at allergimedisin var farlig for fosteret (ikke alle) men likevel.. de tablettene jeg brukte var av merket aerius og i de er det et stoff som er farlig i allfall.. Håper dette kan hjelpe deg litt, men annbefaler deg å ringe fastlegen!=)
ängel Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2008 !!!! Når jeg kjente at virkningen av sprøyta begynte og gå ut, så tok jeg aerius tabletter i et par dager og det var etter det jeg begynte og få smerter i magen!! Men takk for svar!
MrsDior & baby-Dior Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Man kan faktisk ikke bruke noen som helst allergimedisiner når man er gravid. Fikk vite det av legen for ca 2 uker siden... Det eneste du kan ta, som kan hjelpe litt er postafen (reisesyketabletter) *atsjo klø seg i øynene*
ängel Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2008 Hmm.. Idag sa legen min at jeg kunne ta både den reseptbelagte nesesprayen, øyedråpene og allergitablettene (aerius) selvom jeg var gravid :S Men jeg tror ikke jeg blir og gjøre det, siden andre leger har sagt at det kan være skadelig for barnet.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 øyendråpene kan du ta (livostin, eller hva di heter), men ingen tabletter... Både fastlegen min og jordmor sa dette, så da går jeg heller og nyser....=)
-MtG- Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har fått resept på både Polaramin og Cetricin tabletter. Det står i begge pakningsvedleggene: Ingen skade på foster påvist. Jeg brukte Polaramin hele pollensesongen forrige svangerskap og lillegutt er helt normal. Jeg vet at leger ofte ikke skriver ut medisiner til gravide om de ikke er veldig plaget. Fordelen må gjøre opp for mulige ulemper. Selv har jeg gressallergi klasse 5(høyeste klasse) og hadde ikke fungert uten medisiner om sommeren.
-MtG- Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Forresten bør man bruke Livostin øyedråper så lite som mulig, men de kan brukes. De har skadelige stoffer i seg, men det er liten sjansje for at de skal nå fosteret siden de bare skal dryppes i øynene. det er større risiko med nesesprayen som kommer mer inn i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå