Gå til innhold

Hva synes dere om dette guttenavnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marcelius!!

Mannen liker det veldig godt - men jeg er litt mer skeptisk...

Syns det er litt tungt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det var så fint - det er litt tungt. Uansett er det avhengig av et spenstig etternavn - Marcelius Hansen er ikke fint.

Marius og Marcus er fine!

Skrevet

Har aldri hørt det navnet før. Er det utenlandsk? Litt blanding av Marcus og Kornelius.

Skrevet

Her er forklaringen på navnet;

Guttenavnet er en variant av det latinske navnet Marcellus, som var et romersk familienavn, men opprinnelig var en kjæleform av Marcus, som er utledet (trolig) fra den romerske krigsguden Mars, men betyr

også "hammer" på latin.

Fant navnet da vi så på familiebilder fra gamledager.... (men akkurat han så hette Marcelius va ikke i vår slekt)

Skrevet

Koselig navn! Kjenner en kjekk gutt som heter Marcelius:-)

Skrevet

Synes det er ganske stilig navn :-) Det navnet og lignende navn var vel ganske vanlige før i tiden kansje, ettersom hva jeg har sett i gamle familiealbum og på kirkegårder. Andre navn som ligner:

Marelius

Marilius

Marensius

Jeg ser ingenting i veien for og bruke Marcelius! :-)

Skrevet

Jeg synes det er tungt og egentlig ikke så veldig fint heller. Er nok litt for sært for min smak..

Skrevet

Jeg synes at Marcelius er kjempefint!!

Skrevet

`Takk for svar alle sammen...

Begynne faktisk å vende meg mer og mer til navnet....Liker det ganske godt nå... Så kanskje kanskje.....;-)

Skrevet

Marcelius er bare råflott og nydelig, da! Ville valgt det som navn nr. 2 tror jeg :):)

Skrevet

Hei!

Min mann har Marcelius som mellomnavn. Han er oppkalt etter sin bestefar. I hans barndom var navnet en byrde, men han har blitt mer og mer stolt av navnet etter hvert som han har blitt eldre. Det er svært få som heter det.

Vi har ved begge forrige svangerskap vurdert å videreføre navnet, men da helst som mellomnavn. Men siden storesøsken bare har enkelt navn har det ikke blitt.

I dag er det så mange rare navn å velge mellom, så hvorfor ikke ta i bruk de eldre navnene igjen? Synes det er vel så fint som Adam, Gabriel, Tobias, Theodor osv... som flere unger blir hetende i dag!

Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Glemte å nevne navnet Marceline, til jente. Vi vurderte dette som jentenavn, oppkalt etter pappan sin, men det ble Martine istedet.

Marceline betyr engel, tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...