Gå til innhold

Snart 1 år og krabber ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk..trodde ikke jeg skulle bekymre meg, men krabbinga er vel ganske viktig er den ikke? Hun har funnet en måte å komme seg fremover på rumpa på..men.. Hun sitter med det ene beinet foran seg og det andre bak og skyver seg frem. Prøver å vise henne at det fremste benet kan bøyes bakover isteden, men da bare hyler hun.. Hun har reist seg opp selv, og elsker å gå litt når vi holder henne i hendene, så der er hun vel i rute.. Men skulle så ønske hun kunne skjønne krabbinga... Andre som har barn som har hoppet over dette stadiet? Hva har HS sagt om det?

Har det ikke med lese- og skrive ferdighetene å gjøre da..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese og skriveferdigheter og krabbing?? Det har jeg aldri hørt!

Men har hørt at noen hopper over krabbinga pga glatte gulv. Vet ikke helt om det stemmer da, for her i gården krabba junior første gangen på flisegulvet... Har hørt flere som humper på rumpa, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg. Men hvis du ikke klarer å la være, så ring til en fysioterapaeut og hør hva de mener.

Skrevet

jeg har også hørt det med lesing og skriving. men tror ikke det stemmer helt da.

venninna mi har en datter som kommer seg frem akkurat som din.Hun er 15 mnd og kommer nok aldri til å krabbe, hun reiser seg opp overalt, går med gåvogn osv. like for hun går. men krabbinga kommer ikke. samme det. bare de kommer seg fremover.

Venninna mi har aldri hørt noe negativt om det på helsestasjonen.

Skrevet

Alle unger er jo forskjellige. Og så lenge hun klarer å ta seg fram ved å åle seg på baken så ville jeg ikke bekymra meg. Hadde vært verre hvis hun ikke hadde klart å komme seg noen vei :) Søstra mi var på samme måten.. hun er helt normal i dag ;)

Skrevet

jeg krabbet ikke som liten, jeg humpet bortover på rumpa :)

Men ingen problemer senere i livet :)

Skrevet

Tror nok ikke du skal bekymre deg noe over d. Mange som hopper over krypinga, og noen kryper etter de har lært seg å gå.

Skrevet

hallo!

har jenta di sittet mye i vippestol eller lignende? Har hørt at om de sitter mye i vippestol så finner de seg sin egen måte å komme frem på, i stedet for krabbing...

men vet ikke om det er skadelig eller noe sånn, tror ikke det har noe å si...

dette med skrive og lesevansker har jeg også hørt om, men tror det var en undersøkelse med at andelen "rumpeakere" hadde mer lese og skrivevansker enn krabberene... men for å vær helt ærlig så var det ikke så sjokkerende tall- så det er ikke sikkert det egentlig har noen sammenheng.

kanskje du finner noe på google?

Skrevet

Gutten vår (i dag 7 år) var bare så vidt innom krabbing før han begynte å gå. Han akte seg fram på rompa. Var bare den siste mnd før han begynte å gå at han krabbet litt. Han begynte å gå da han var 13 mnd. Han både leste, skrev og regnet før han begynte i 1.klasse, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for lese- og skrive ferdighetene.

Skrevet

Det var fint med noen beroligende svar her. Mannen ringte helsestasjonen og der sa HS at foreldre i dag leste så mye, men at dette ikke var noe problem. Men siden vi ønsket det fikk vi time til fysioterapeut, da. Synes det er litt godt jeg. Da blir hun vurdert iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...