Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Altså, hvordan skal man egentlig koke grillpølser? Jeg tar vann i kjelen, legger grillpølsene oppi, og når det koker er det "ferdig"......... Men noen fortalte meg i dag at man skal koke opp vann. Når det er på kokepungtet, så skal kjelen trekkes av plata, og deretter skal pølsene legges oppi, og lige der i 20 minutter. Og når jeg spurte en venninde sa hun at hun putter grillpølsene i kokende vann og lar de koke i 5 minutt........ Så jenter, HVORDAN koke grillpølser?
Northernlights Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Kok opp vannet,og legg dem oppi til de er varme =o)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Det heter GRILL pølser,så de skal GRILLES! Det værste jeg vet er kokte GRILL pølser....blæh!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Jeg tapper vannn i kjelen og har pølsene oppi, når vannet koker er pølsene ferdig varmet. Hvis de koker i 5 minutter sprekker de jo. Og hva er poenget med å la de trekke i 20 minutter? De er jo ferdig kokte, så de trenger jo bare å varmes. Hadde de vært rå derimot ( som noen pølser man får kjøpt på slakteren) så må de trekke i 20 minutter for at de skal bli gjennomkokte.
WP-TLogPeanut Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Kok vannet , trekk kjelen av platen og legg pølsene oppi. Når de flyter opp er de ferdige
Sweet caramel Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Du skal da ikke koke grillpølser?!! De er skapt for å grilles:-D Det er wienerpølser som skal kokes, eller trekkes som det heter. Kok opp vannet, ta pannen av platen og legg wienerpølsene oppi vannet med lokk på, i fem minutter. Så, ferdig!! Blir perfekt, og er super enkelt:-)
Northernlights Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Jeg legger grillpølser i stekepannen, om jeg vil ha pølse med brød,og grillen er tom for propan. Jeg liker heller ikke kokte grillpølser...da må jeg jammen være sulten!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 alle pølser kan jo kokes, samme om det står ordet "grillpølser" på pakken........står jo ikke "kokepølser" på pakken med middagspølser heller lissom.... godt kokte grilpølser er så godt atte
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Kok opp vannet, og la pølsene trekke til de flyter opp. Kokte grilpølser er bedre for de små enn kokte wiener. Skinnet er bedre for de å tygge, mi n erfaring i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå