Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er av den typen som liker å planlegge ting... ;) Lurer derfor på hvordan ting er med baby på Gardermoen (skal fly derfra når baby er 6 mnd i sommer). Har skjønt at vi kan ha med mme på flaske inn gjennom sikkerhetskontroll, men får man i tillegg kjøpt NAN inne på flyplassen? Vogna; noen nevnte for meg at man kan trille helt frem til gaten?? Kan det virkelig stemme?

:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg slenger meg på denne her og stiller noen spørsmål jeg også.... :) Håper det er greit.

Kan dessverre ikke svare på det du spør om.

Kan mannen min følge oss helt fram til "gaten"?

Når jeg bestilte billetter skrev jeg inn 1 voksen og 1 spedbarn. På billettene står det ikke noe om spedbarnet. Synes det er rart.... Men han finnes vel i flyselskapets database?

Jeg skal ha med bilstol. Denne skal sikkert sendes som spesialbagasje, eller?

Huff! Jeg gruer meg skikkelig. Reiser i morgen. Gleder meg til å komme fram da.... Det blir koselig for oldefar og se hans 19. oldebarn!!!!

Skrevet

Vi skal også fly i sommer med min da 5 mnd gamle gutt. Man kan trille vognen helt frem til flyet faktisk... så pakker de den inn der. Man kan også ha med mme gjennom sikkerthetskontrollen, man må bare risikere å smake på det man har med. Jeg har tenkt å ha med NAN ferdig kartonger (aner ikke om man får kjøpt dette inne på flyplassen, ring Gardermoen å hør) og varme det opp på flyet i sånn termos greie som man trykker på en knapp. På flyplassen kan den jo varmes i vannbad på en cafe.

Kan ikke svare på det andre, men siden bebisen ikke har eget sete, er det sikkert grunnen til at den ikke er nevnt på billetten.

Skrevet

Jeg var nylig ute og flydde med William som snart er 3mnd,dog fra Værnes til Tromsø og tilbake,men regner med de har omtrent samme policy på Gardermoen...

Vi hadde hverken med vogn eller stol,så vet ikke hvordan det er med det,hadde han bare på armen...

Hadde med to termoser,en med varmt og en med kaldt vann også pulveret ved siden av,det gikk helt fint de ba bare om å få vite hva det var...

Når du sjekker inn får du utdelt billett til babyen,det står bare ikke i papirene du får tilsendt i forveien...

På oppoverturen hadde vi reservert seter selv,så var ikke noe eget sete for William,men på nedoverturen hadde Norwegian reservert et ekstra sete til oss,det hadde vi kun bruk for når vi mellomlandet i Bodø og jeg blandet mme til han...

Babyen får egen sele som festes i din sele,det funker helt fint å amme med denne på,noe som anbefales ved letting og landing...om man ikke ammer funker det også med flaske eller smokk... :)

Uten at jeg vet noe for sikkert vil jeg kanskje tro det er rett som hun ene her sier at du kan trille helt frem,men for å være helt sikker bør du ringe flyselskapet...

God tur og kos dere!!!

Skrevet

Du kan kun ha lette triller helt frem til gaten, ikke stoe vogner a.la. simo. Du må ha med egen vognpose som du kjøper i flyselskapenes infoskranker.

Ja, mannen kan bli med frem til gaten, men han må da gjennom sikkerhetskontrollen.

Bilstol er spesialbaggasje. Sendes på eget ansvar. Disse kan jo ta skade uten at det vises....

Lykke til!

Skrevet

Evab: hvem som helst kan følge dere inn,helt til gaten...

glemte å si det i det andre innlegget mitt..

Annonse

Skrevet

Det med å få med seg vognen helt fram til gaten, tror jeg er veldig forskjellig .Vi kom hjem fra spania for en uke siden, og fløy med SAS. Vi fikk ikke ha med vognen, en 3 hjuler. Men der var mange andre som hadde den med seg,men de fløy med ander selskap.Det samme var i Spania. Ta med noe å bære i !!

Jeg hadde med 3 pakker ferdigblandet NAN + middagsglass og det gikk greit.

jeg såg ingen plass det vart selt babymat eller drikke.

Skrevet

vann på flaske, og middag/frukt glass og mme er ikke noe problem, vi fikk det med uten problemer både fra gardermoen og i barcelona.

(hadde med en kartong småfolk mme i tilfelle krise, de trenger man egentlig ikke å varme, siden den har romtemp, og barnet er såpass stort)

tror ikke du får kjøpt nan på etter sikkerhetskont. ville iallefall ikke satsa på det.

vognen sjekker du inn som spesialbagasje, helt i enden av lokalet, de forklarer hvor i skranken når du sjekker inn den andre bagasjen.

du kjøper en pose til 50 kr, (tror du kan snike deg unna en gratis, ved å ta pose fra innsjekkinga på spes.bag, og ikke kjøpe en i skranken)

husk å ta med en ekstra pose til returen, siden du ikke får pose i utlandet!!

bilstolen skal også sjekkes inn som spes.b og pakkes i egen pose som du får der (koster ikke noe)

ta med bæresele, vi bruker maitei, og den kan brukes lenge om gangen, imotsettning til babybjørnen! så babyen henger godt mens du har armene fri til å fikse biletter, hente bagasjen etc!

god tur!

Skrevet

Evab:

Mannen din kan følge dere til gaten. Han bare går gjennom sikkerhetskontrollen sammen med dere, og så er dere inne :)

Jeg har bare reist elektronisk, og da står det et spedbarn på bekreftelsen. Når man sjekker inn får man 2 boarding-billetter til deg og babyen. Kan du ikke ringe å høre sånn i tilfelle?

Bilstolen sendes som spesialbaggasje. Hvis den går istykker får du vel igjen på reiseforsikringen?

Ikke gru deg, det kommer sikkert til å gå glimrende!! Anbefaler også noe å bære babyen i (bruker selv babybjørn). Eneste som kan være litt stress er at det kan være litt trangt å amme et 6 mnd gammelt barn på flyet (hvis du ammer:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...