Gå til innhold

Etter kontroll etter SA ??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bør man ta etter kontroll etter SA. Gynekologiskundersøkelse.

Jeg har hadd utskrapning for 5 dager siden. Enda litt små vondt i magen når jeg styrer mye. Og litt hoven.

Har lyst å prøve på nytt ( å bli gravid) så fort som mulig når kroppen er kommet seg igjen, og derfor lurer jeg på om man da bør ha en sjekk først?? Husker ikke så mye hva legen sa da jeg ble skrevet ut fra sykehuset, og tenkte heller ikke på å spørre om dette der og da. Spurte kun når jeg kunne bli gravid igjen og da svarte han at man helst burde ha 3 menstrasjoner, men d ikke var farlig å bli det før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg fikk ingen tilbud om etterkontroll i allefall.... jeg trodde liksom at det fantes et eller annet apparat rundt oss når vi mista, og at vi automatisk ble innkalla til legen for en sjekk og blodprøver for å sjekke tilstanden...

Men det skjedde jo selvfølgelig ikke...

Om du er engstelig, så er det nok best å bestille en time hos fastlegen. skulle ønske jeg hadde gjort det sjøl for noen mnd siden, så jeg hadde vist hva blodprøvene hadde fortalt den gang, og så kunne jeg sammenlignet nå..

Skrevet

Kanskje jeg spør jordmora når jeg ringer dit...må avbestille en time som jeg er setta på i august.... må og finne ut om jeg må ringe å avbestille ultralyden eller om de gjør d...eller om det gåt automatisk.

Tok d lang tid før du følte deg normal i kroppen igjen?

Skrevet

det kan jo være en grei start ja.. jeg for min del, klarte ikke tanken på å ringe jordmora...skulle hatt min første time to uker etter, men ringte ikke og dro ikke.. men da trodde jeg at ho kanskje kunne ringe meg da.. vet ikke om de får opplysningene fra sykehuset. Er ikke kommet meg fysisk enda. Altså ikke mista magen eller minska bryster enda.. nå er det 10 uker siden..

Skrevet

skulle ringe jordmor i dag, men klarte ikke....i morgen er det 1 uke siden jeg mistet. Magen er skikkeli hoven....ser ut som jeg er gravid enda ja! Brystene er ikke ømme eller noe lenger.

Men ikke i form i d hele tatt enda!

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 11. Det var ingen som foreslo etterkontroll og jeg tenkte i grunnen ikke på det selv. Ble gravid på 2. pp etterpå, så alt fungerte åpenbart som det skulle. :-)

Skrevet

så bra da =) Håper d går like kjapt for oss =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...