tingeling86 Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Enten alene, men helst som dobbelnavn Bolette Amanda Bolette Emma Bolette Tara Bolette Vilde Bolette Anine Bolette ..
prebs Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Bolette er liksom litt stygg-pent, synes jeg... Vanskelig å forklare...Eller at det er så utrendy at det blir kult! Uansett likte jeg Emma Bolette og Vilde Bolette best: ))
sonne Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Det synes jeg ikke var noe fint. Tenkte bollete når jeg så navnet.Ville heller gått for et av de andre navna uten Bolette. Min favoritt er Vilde.
tingeling86 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2008 Veldig "kjekkt" og få høre hvordan andre hører navnet! Jeg tror Bolette er et navn som kanskje krever litt tilvenning, derfor fint med et navn foran... I tillegg er det et veeeldig gammeldags navn, noe som jeg liker. Men alt i alt synes jeg det er et veldig fint, yndig navn med litt fransk/dansk klang. I tillegg er det jo forskjell på hvordan det uttales Jeg uttaler det som Anette eller Alette Kom med flere meninger! =)
1trulte2 Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Synes desverre ikke det var fint! Tenkte på bollete med det samme
huldra87 Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Jeg hadde en gang ei ku som het Bolette! ;-) (uten at det er negativt ment. Jeg var veldig glad i den kua! :-) Bolette er vel kansje ikke direkte pent navn, men heller litt sånn stygg-fint og tøft! Og det er gammelt, noe som jeg også liker ;-) Tror kansje det er best som et mellomnavn ja. Emma Bolette likte jeg veldig godt, Vilde Bolette får andre plass. De andre navnene likte jeg ikke. Men JA til Bolette som mellomnavn!
Molla-67 Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Jeg elsker gammeldagse navn, men Bolette synes jeg er veldig hardt, tungt og stygt. Det er bare alt annet enn søtt og yndig...
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Det er et mobbe-navn, tror jeg, dessverre. Tenker meg en gang 'bollete' - altså et adjektiv for tjukk. Men jeg synes Alette er mye penere, det er vakkert. Bolette likte jeg bare ikke i det hele tatt. Emma Alette er nyydelig, da!
♥ Herligheten ♥ Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Skjønner ikke hvordan Bolette kan uttales Anette/Alette, det er jo helt forskjellig staving - og forskjellig navn :s
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Nei..... d syns ikke jeg NOE om...=)
MammaCecilie Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Som noen av de andre her sier; tror det kan bli et mobbenavn ja.. Jeg personlig syntes ikke noe om navnet. Men det var ganske likt som et navn jeg fant på slektstreet mitt; Talette. Syntes ikke det er spesielt fint heller, men finere enn Bolette.
Neijasså... Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Talette er jo flott, da! Et kjempefint navn som burde vært brukt mer. ) Bolette får meg til å tenke på "Halvbroren" av Saabye Christensen. Og bollete, ja...
Vannmann35 Skrevet 11. juli 2008 #14 Skrevet 11. juli 2008 Liker det ikke, men liker heller ikke "ette-navn" som Anette, Talette og Jeanette...
2 små hjerter Skrevet 13. juli 2008 #15 Skrevet 13. juli 2008 Min bestemor har to venninner som heter Bolette... Begge er over 80. Så i mine ører er ikke Bolette noe særlig moderne navn, heller ikke et pent navn, dessverre.
petite fleur Skrevet 14. juli 2008 #16 Skrevet 14. juli 2008 Synes heller ikke det var pent. Hva med Babette? (Babettes gjestebud)
momaja 8+6 Skrevet 14. juli 2008 #17 Skrevet 14. juli 2008 Bolette? Høres ut som en bolle...Garantert mobbeoffer... Tenker du ikke på at et menneske må leve med det grusomme navnet resten av livet? Håper du kaller barnet noe annet.. Kunne kanskje passet til en hund..
Janevel Skrevet 14. juli 2008 #18 Skrevet 14. juli 2008 Gøy at det er litt annerledes, men som flere har sagt her. Jeg tenker med engang bollete, som i en bolle!
Zikosu og William Skrevet 15. juli 2008 #19 Skrevet 15. juli 2008 unnskyld at jeg sier det,men kan like godt bruke Anna Bolette da...som anabole steroider,var det første jeg tenkte på ihvertfall... :-S jeg er heller ikke noen stor fan av -ette navn.....men hver sin smak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå