Gå til innhold

Legger ikke på seg - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 6 mnd kontroll forleden dag, og viser seg at frøkna ikke legger på seg igjen - hadde en periode når hun var 3.5 mnd hvor hun også stagnerte i vekt - begynte da med mme. Har spist grøt x 2 siste måned, + litt frukt. såvidt b egynt med middag, men det kaster hun opp av så langt. Noen som har gide råd å dele? Hun veier nå 6470, fødselsvekt 3570 så lenge til dobling av fødselsvekt her i huset... Tips og råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan f.eks. prøve å blanne litt olje i grøten.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Mitt beste råd er at du skal slappe av, og prøve å ikke tenke så mye på vekt og hva ungen spiser på ei stund.

Min lille krabat spiste omtrent ikke fra han var fem til ni måneder, i denne perioden la han på seg i underkant av et kilo, og gikk ned i vekt en månede, og holdt ikke kurven sin.

Likevel var han en blid og aktiv gutt med god utvikling på alle måter. Siden han ikke sutret og var misfornøyd, kom jeg i samråd med hs fram til å ta det med ro, og se an situasjonen.

I perioden 6 - 8,5 mnd fikk han 6 tenner. Da disse var vokst ut, begynte ungen og spise, og la plutselig på seg 400 gram på to uker. Nå er han snart ti måneder, han spiser enda godt og legger fint på seg. Jeg vil tro han er omlag 8,5 kilo nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...