Gå til innhold

Jeg er i første trimester. Kan jeg drikke red bull da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er såå glad i red bull. men vil klart ikke skade barnet jeg bærer... peiling??

Fortsetter under...

Skrevet

Er ikke red bull full av koffein? Det er anbefalt å begrense mengden koffein per dag. Max to kopper kaffe, er det ikke?

Skrevet

Nei, du bør ikke drikke Red Bull. Særlig i begynnelsen av svangeskapet må du være forsiktig med koffein, bl.a pga faren for å abortere. Red Bull inneholder masse koffein. Du bør nok holde deg unna til du er ferdig med å amme.

Skrevet

ok .. da gjør jeg d. drikker en iskaffe om dagen, liten så klart... har hørt at d skal gå ok =)

Skrevet

Red Bull har et koffein-innhold på 320 mg/l og vanlig kaffe har et koffein-innhold på 600 mg/l, så det er "farligere" å drikke kaffe.

Skrevet

Drikker mye Redbull. Og jeg skal si at negler og hår har blitt sterkere pga all B vitaminen. Babyen er frisk som en fisk.

Annonse

Skrevet

Det er mye mer koffein i en red bull enn i tilsvarende mengde kaffe. Og sååå mye sukker!! Ikke akkurat god ernæring når du er gravid

Skrevet

hehe =) det står faktisk d ! like mye som en kopp kaffe =)) nice =)) d kan jeg drikke d da =) *juble* :-D

thanx ppl :-*

HI

Skrevet

man skal helst ikke drikke så mye kofein, så det hadde jeg ikke ville gjort..

Skrevet

To kopper kaffe om dagen dobler sjansen for å miste.

Skrevet

Det anonym 2046, må du nesten finne kilden din til. Dessuten er det innenfor anbefallt mengde. www.matportalen.no

Skrevet

Får da ikke håpe det.. Jg drakk av og til red bull i første tri for jeg var så utrolig trøtt, og måtte bli litt kvikkere på jobb.. koffein skal jo begrenses, men alt med måte.. drakk det sjelden mer enn 1-2 gangeri uka.. og jeg drikker ikke noe annet av koffein. Babyen er der enda den..

Annonse

Skrevet

Red Bull er ikke noe gravide drikker.

Ikke mødre som ammer heller.

Skrevet

"Babyen er der enda"????

Har du samme holdning overfor alt som ikke er anbefalt for gravide? Bare fordi babyen din er der enda?

Skrevet

Jeg har drukket Red Bull. (Ikke første trimester men andre) Ganske mye også. Jeg blåser aldeles ikke i barnet mitt. Koffein inholdet holder seg innenfor matportalens anbefallinger. Sukker er ikke bra, men det spiser jeg uansett. Heng meg den som vil. Verden har større problemer en redbull eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...