Gå til innhold

For mye melk problemer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snart to uker gammel baby som ikke vil suge ordentlig lenger siden jeg har for mye melk.. Han var kjempeflink i starten og er det fortsatt når han gidder. Han ligger bare å sutter under puppen med åpen munn og melka renner inn... Om jeg får han til å ta ordentlig tak og han glipper, spruter det melk rett i fjeset på han. Og når jeg ammer på puppen med mest melk begynner det å renne som bare det fra den andre også. Dette har blit ett lite problem siden jeg har mindre melk tidlig om natten av en eller annen grunn og får han ikke til å spise ordentlig da. Senere på natten lekker jeg som en sil hvis han ikke har vært oppe ofte for å spise eller jeg ikke har fått han til å suge ordentlig. Skifting av sengetøy ofte.. Har prøvd håndmelking, men synes det har liten effekt selv om jeg får ut en del. Har en brystpumpe som jeg ikke tør bruke i tilfelle det øker melkeproduksjonen.

Han gulper også veldig mye, sannsynligvis fordi han overspiser eller får i seg for mye for fort?

Hva kan jeg gjøre?

Hilsen uvitende førstegangsmor

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Mi jente gulper også mye etter at hun har spist. Det er et tegn på at de spiser etter at de egentlig er mette. Blir gjerne slik når man har mye melk (det fikk jeg beskjed om på helsestasjonen...).

Kan du ikke pumpe litt før du gir han brystet? Trenger ikke pumpe deg tom, men hvis du pumper litt så får du tatt bort den første spruten, kanskje det blir enklere å få han til å suge da?

Du kan jo høre med helsestasjonen hva de mener, mitt inntrykk er at de blir glade for å kunne hjelpe der :-)

Jeg må pumpe meg hver dag for ellers så "sprekker" puppene mine og ammeinnleggene blir superfulle..... :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...