Gå til innhold

Røyker og ammer... er det bra???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 3 mnd siden og jeg har nå begynt å røyke igjen. Jeg vet det var kjempe dumt. Går dette i mors melken?? Hva er risikoen?

Jeg røyker ute så partiklene er jo ikke i huset... skader jeg gutten min??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ammer når det er under seks timer siden du tok deg en røyk, så er det skadelig for gutten din!

Hvis du absolutt må røyke så gjør det når du nettopp har ammet!

Skrevet

Mener du dette seriøst eller er det et lurespørsmål ?

Du er vel klar over at all røyking skader ???????

Klarer du virkelig ikke å la være når du tydelig har holdt opp når du var gravid?

Ta deg sammen!

Skrevet

støre fare for krybbe død når mor røyker....

Å ammer ....

Skrevet

Det finnes vel ingen dumme spørsmål...og ja,jeg er klar over at all røyking skader. Det er derfor jeg er her og spør fordi det faktisk fins mange som ikke er like lur som deg...

Du er tydligvis ikke røyker!!

Du kunne vel bare latt vær å skrevet her hvis du ikke kunne vært litt mer hyggelig. Jeg viste ikke at det skulle være like skadelig som når kvinner røyker under graviditeten...

Skrevet

Dette er selvfølgelig skadelig inntil en viss grad, men vet om maaaange jeg som røyker som svamper mens de ammer. Nikotinen går jo over i morsmelken ja...på hvilken måte dette er skadelig vet jeg jammen ikke; men all røyking er jo skadelig!

Herregud, ikke pin deg selv fordet..om du vil slutte å røyke, så snakk med helsestasjonen evt-de kan hjelpe. Det er jo ikke bra for babyen, men herregud, du kunne faktisk å dyttet i deg værre ting!

Skrevet

Innholdet av de skadelige stoffene er høyest i morsmelka rett etter at du har røyka. Må du røyke så gjør det etter amming. Skadelig er det uansett.

Skrevet

Når jeg fikk barn fikk jeg beskjed om at barnet ikke kunne ligge i sengen sammen m far som røyker, det har med krybbedød og gjøre. Så det er ikke bare amming som utgjør en risiko her.

• 4 uker senere...
Skrevet

Er det noen som noen gang vurderer å lese artikler, bøker og det som er skrevet av jordmødre?

Hadde du gjort det hadde du visst svaret på dette allerede. Har du oppgitt at du røyker til jordmor eller legen kunne du spurt de om dette.

Det er så mye rart folk spør om her inne!

Ærlig talt. Les bøker og blader. Biblioteket har til utlån hvis man ikke har råd til å kjøpe alle bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...