Gå til innhold

Dere som har herpes.....hjelp!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Hei! Jeg ble uheldigvis smittet av min eks som hadde vært utro mot meg...sikkert med flere også:( Første utbrudd fikk jeg nesten helt på endetarmsåpningen. Kan ikke huske hvor mange utbrudd jeg har hatt, men fikk det første for 1 1/2 år siden:((( Stort sett så har jeg fått utbrudd rundt samme området, men nå har jeg plutselig fått det mellom endetarmsåpningen og skjeden.. egentlig nærmest endetarmen. En gang fikk jeg det på en måte på innsiden av endetarmen også... huff det gjorde så fryktelig vondt! Jeg fikk nytt utbrudd for 4-5 dager siden, mulig i forbindelse med mens (er dette vanlig?).. hater det! Har noen av dere gått på antiviral kur? Evt hvor lenge må man ta det? Er ikke gravid, men prøver..

Hei, ja vi har det ikke artig vi som er så uheldige å ha herpes...

Jeg ble heldigvis mye bedre da jeg ble gravid, bare tre utbrudd på 5 mnd, mot vanligvis to utbrudd i mnd. Stort sett i forbindelse med mens, men også hvis jeg barberer meg og huden blir sår eller hvis jeg har hatt sex eller spist ting jeg reagerer på, melon, tomat, druer m.m. Men hormoner spiller en stor rolle, og hvis huden blir utsatt for slitasje. Hvis du får det ofte bak (det har en tendens å komme tilb samme sted hos meg) så bruk et mykere papir, og f eks litt vann så du slipper "slipe" huden. Jeg tåler ikke tablettene som virker mot herpes, men jeg har god erfaring med vectavir krem. Har heldigvis en mann som forstår at dette er tøft for meg, særlig siden han ikke har dette selv. Men jeg lurer på om han kan være immun (dvs utviklet antistoffer mot dette pga en tidligere smitte) for vi bruker ikke kondom og han har aldri hatt utbrudd. NB vi har aldri sex når jeg har utbrudd...

Vet du at du får utbrudd hvis du spiser de forskjellige tingene du nevner?? Skjer det alltid hvis du spiser det? Jeg har alderi tenkt på at sånne ting kan utløse utbrudd.. Jeg har hatt munnsår på leppe som er forårsaket av herpes simplex viruset i mange år så kjenner igjen mange tips du gir om det med huden.. unngå å klø hardt eller tørke seg hardt med håndle eller papir, så prøver å unngå det til det ytterste.. Har aldri prøvd vectavir krem der nede, for jeg fikk høre av en lege en gang at man ikke skulle bruke det der?????!!! Men jeg vil absolutt prøve hvis det fungerer.. Svir det ikke veldig?Har prøvd valtrex tbl. (fikk på jobben ifbm munnsår) men har ikke gått på noe kur når jeg har hatt underlivsherpes. Samboeren min vet at jeg har det og vi har heller ikke sex når jeg har utbrudd. Tror faktisk at han har fått det selv om vi aldri har hatt sex når jeg har hatt utbruddene. Men han har aldri fått blemmer eller sår.. kun rød hud som klør og blir litt hoven. Kan det være herpes?

Jeg har faktisk ikke hatt så mange utbrudd på det 1 1/2 året jeg har hatt viruset.. men i sommer hadde jeg et utbrudd og et nå for en ukes tid siden... syns det er ofte nok jeg, men er glad for at du har det bedre nå. Har tenkt så mye på det med utbrudd og graviditet. Er livredd for at jeg skal få hyppigere utbrudd hvis jeg blir gravid.

Jeg bruker bestandig lambi papir, som er ganske mykt.. andre forslag?

Takk for mange gode råd..

Annonse

Snufs...ble helt gråt kvalt hær...har også hatt ett utbrud en gang for flere år siden ( som jeg vet om da) og har ikke fortalt mannen min om dette...å nå er jeg skikkelig i tvil om jeg må si det til lege/jm...men leste en plass at om man har hatt utbrudd før man ble gravid, er babyen imun...å man kan føde vaginalt..noen som vet??

Legen og jordmora mi har sagt at babyen ikke er immun hvis du har utbrudd før graviditeten. Jeg har herpes og er i uke 36 i svangerskapet nå.Har fått beskjed av jordmor på sykehuset at jeg må ringe føden hvis jeg får et utbrudd nå når det er så nerme termin. Da skal de vurdere tablettkur eller KS. Hvis jeg har utbrudd når fødselen starter blir det uansett KS...og det har jeg lite lyst til! Får virkelig håpe at jeg ikke er så uheldig...er noe dritt denne kjønnsykdommen altså!

Til deg over her så er det kjempeviktig at du forteller legen eller jordmora de at du har herpes, sånn at de skriver det på helsekortet ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...