Gjest Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Lillegutt har alltid, helt fra fødsel, vært en drøm på natten. Spist og sovnet momentant tilbake i sengen sin, han har aldri liksom våknet til og ikke sovnet igjen. Nå er han 4 mnd og en uke og har begynt å våkne på natten og bare ligge og sutre og klage, lysvåken, sovner jo etterhvert, men holder på en liten stund. Kan det ha noe med at han nå får grøt på kvelden? Kan det være at han får for mye? Han har fått grøt i to uker uten noe problem, bare nå de 3 siste nettene han har begynt å våkne. Noen med erfaring på noe lignende??
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Mange "snille" nattebarn får en periode rundt 4-5 mnd der de dessverre blir mindre medgjørlig. Vår egen inkludert. Hos oss kom det rundt 5 mnd. og samtidig med at han ble betraktelig mye mer våken og aktiv på dagen. Det var ikke lenger slik at søvn og våken gikk mer eller mindre over i hverandre. Da trengte han en periode hvor han rett og slett måtte lære seg at om natta sover vi ;-) Han fikk melk når han våknet, også var det rett tilbake i sengen (like ved min seng) hvor han fikk ligge til han sovnet igjen. Han er fremdeles litt verre å legge om kvelden (er straks 1 år), og det er ikke bare å legge ham ned og gå ut ... men han sover i hvertfall hele natten igjennom. Et tips kan være å gi grøtmåltidet på formiddagen i stedet. For da slipper dere ev. magevondt på natta, dersom dét er problemet.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Tusen takk for svar. Ja det har slått meg at det kan være alderen. De kan jo ikke alltid være like "snille". :-D Men bør kanskje prøve grøten på formiddagen istedet ja:-)
Mamma til snart 4 Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 vi har selv ett slikt "snilt" barn, men hun beg nå i en alder av 9 mnd, ikke 4-5mnd, snakket med JM med dette med grøt om kvelden, og det skal ikke gi magevondt, skal egentligt gi bedre nattesøvn for den metter mer, vi måtte øke grøt mengden om kvelden for hun beg å bli urolig, men jeg sliter nå med henne, for om natte vil jeg sove;)hehe kanskje du kan øke timene for natten, altså den siste luren slik at barnet er skikkelig trøtt når det er legge tid, er vanskelig å gi noe tips å råd også, for alle barn er så forskjellig, det kan ikke være tenner da, jenta vår fikk 2 nede i en alder av 5 mnd.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Ja alle barn er jo så forskjellig, er liksom ikke noe fasit svar på noe. Gutten sov nemlig natten gjennom to netter på rad etter vi begynte med grøt, så vi var jo storfornøyde. Han får grøt klokken 19 og mme når han legger seg rundt 20:30 - 21:00, men nå begynner han og kave rundt 2-halv 3 på natten og det er ikke de vanlige sult tegnene, men når jeg gir han mat, så spiser han opp alt sammen. Sovner igjen, men begynner å tulle sånn i 3-4 tiden... og da er han jo ikke sulten, og smukken sitter som støpt i munnen hans, er bare våken. Prøver å få han til å roe seg i sengen sin, holder han i hånden, eller over halve ansiktet, men hjelper ikke, til slutt tar jeg han opp i sengen til meg og han sovner til slutt. Jaja, vi får se hvordan det utvikler seg, kan være tenner, eller bare noe forbigående, eller alderen. Er så uvant med dette, siden jeg aldri har hatt våkenetter før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå