Gå til innhold

Er det flere som bare er 8 mnd når de begynner i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

min begynte da han var 7,5... veldig tidlig, men gikk utrolig bra... fikk ekstra mye kos og oppmerksomhet siden han var så liten, både av de ansatte og barna... utviklingen gikk kjempefort etter at han begynte der, for han så hva de andre gjorde, og lærte det selv... han er kjempeharmonisk og elsker å være i barnehagen (nå er han 13 mnd)

Annonse

Luca skal begynne i barnehage uka før han blir 7 mnd. Fryktleig tidlig, men måtte søke tidlig for å vær esikke på å få plass. Permisjon går ut i slutten av oktober, men skal ta et semester på universitet, må gjøre noe fornuftig. Kan ikke gå tilbake til min gamle jobb, da det er offshore, jobber i 2 uker, og hjemme 2 uker. Kan ikke la familien "belastes" med mitt "problem" men kommer nok til å slite økonomisk,ja

Blir litt lettet over å se at det er flere som begynner i bhg når de er under 10mnd/ ett år... Men, får fortsatt litt vondt i magen ved tanken på å sende sønnen min fra meg. Han begynner i september og er da 9mnd. Tror egentlig han vil ha det veldig bra. Han er veldig aktiv og sosial, så å kunne leke med andre hele dagen er nok toppers...

Til deg som lurte på om vi ikke har perm: joda ! Har tatt 10mnd m 100% lønn. Sønnen min er født i midten av desember og med 3 uker før fødselen, 6 uker til pappa + mine 4 uker ferie, så ender min perm i september... Pappaen har dessverre ikke mulighet til å ta sine uker sammenhengende rett etter min permisjon og dermed må barnet i bhg før det er 10mnd!

• 2 måneder senere...

8mnd barn er vanlig i barnehager....

det er også lovfestet hvor mange ansatte pr. barn det skal være i forhold til størrelser på avd. er det 15barn på en avd. skal det også være 2stk ped.ledere på småb. avd. (ulikt hvordan dette gjøres fra barnehage til barnehage).

Hei

Nå ka n jeg virke litt krass, men tenk over mulighetene for å unngå å ha en 8 månders barn i barnehage.

En 8 månders barn trenger en egen voksen person og dett går utover de andre barna i gruppen. Barnehagen får ikke mere tilskudd om barnet er 8 måneder enn 18 måneder, 2 år. Et barn 0-3 år har det samme tilskuddet og det vil si samma antall voksne på en avdeling.

Vår kommune har lagt frem et skammelg forlslag for neste år. Det skal bli mindre ansatte i barnehagene pr barn.

Det er en annens sak, men jeg ser at disse barnakan ha det tødt i barnehagen da de ikke får den omsorgen/tettheten de bør ha. Barn i denne alderen har behov for mye nærhet og trygghet for å bli sosiale trygge barn.

I år har vi 7 av 16 barn i en småbarns gruppe som er 8 måneder. Dette er ikke bra for barna, foreldrene eller de ansatte. Det er ikke bare å sette inn ekstra folk for det bevilger ikke kommune/reigjering penger til.

Vår kommuen kan nå komme med en regel av barn må være født 1 år før de begynner i barnehage. For vår del som jobber i barnehagen, så er det "DRØMMEN", MEN fore foreldre, så er det frustrerende.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...