Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hei! Vi har besafe izi combi til lilleguttt nå, men trenger en ny bilstol som vi kan flytte over i mannen sin firmabil når han skal hente ham i barnehagen. Kjøpte maxi cosi sitt beltesete for 15-36 kg, men lillegutt er kun 13,5 kg, så kan vel ikke bruke dette?? Dama i butikken sa iallefall at jeg måtte tenke på at hvis noe skulle skje kan man få mindre i forsikring.....uff. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Dumt å kjøpe et il sete også. Er kun 1 km til barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Det anbefales jo ikke slikt bestesete før ungene er rundt fire, så jeg skjønner ikke helt hva du tenkte da du kjøpte et slikt.... En km eller hundre km , det kan jo skje ulykker når du kjører ut av porten hjemme... Mindre i forsikring????? Himmel, om ungen din skader seg eller i verste fall dør, så lover jeg deg at du gir blanke i hvor mye du får i forsikring. Dumt å kjøpe et til sete også ? Du kan jo spare beltesetet et par år da, til han har "spist seg opp litt". Nei, du må nok ha et annet sete, bakovervendt som jo er litt tungvint å ta inn og ut, men som ungen din faktisk sitter godkjent og sikkert i. (I beste fall med isofix-fester, men det er vel ikk eofte arbeidsbiler er utstyrt med det..)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 jeg vil jo at det skal være sikrest mulig for lillegutt, men det må vel finnes et sete som er litt lett som man kan bære fra bil til bil som også er sikkert. Synes du var litt vel sur og frekk i svaret ditt her. Jeg er opptatt av sikkerhet og kan bytte setet i morgen hvis jeg vil. Trenger ikke kjeft men råd til et passende bærbart sete
Zandra, fikk Jonas 7. feb Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Vi har et sete fra Phil & Teds som ekstra til vår 2 åring og dette har 5-punktsele i som senere kan taes bort slik at det et rent beltesete. Rygg og setedelen kan også klikkes fra hverandre så man tilslutt står igjen med kun en bilpute når de har blitt såpass store. Enkelt å feste og veier nær sagt ingenting. Kjøpte det på biteringen.no Du får jo alltids solgt det setet du allerede har kjøpt hvis du skulle ønske å bytte...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Britax sin Two Way er et sete du lett kan flytte fra bil til bil,og som samtidig kan brukes bakovervendt - faktisk til 25kg:)...men selvfølgelig ikke i forsetet med aktiv airbag...men det vet du nok:) Best å sitte bakovervendt...ikke lurt å la barnet få smaken på å sitte framover...så her må du være konsekvendt! Vet biteringen selger setet til 1990.- Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå