Axus' girlfriend Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Huff..Oda er blitt 3,5 mnd nå og det begynner å bli tunge netter. Hun våkner masse!!!Har da fått tips om å prøve velling på kveldstid, slik at hun blir ordentlig mett og sover lengre. Jeg dryger dette hver kveld, rett og slett fordi jeg føler det som et nederlag å ikke fullamme til 6mnd. Men det går veldig utover dagsformen min siden jeg er våken flere ganger om natten. I tillegg så tror jeg egnetlig ikke at hun trenger mat, for hun sutter bare litt på puppen før hun sovner..tar ikke smokke eller flaske, bare mamma..
Axus' girlfriend Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. juli 2008 må rette på meg selv her, føler at det er et PERSONLIG nederlag:)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Jeg føler det omtrent som deg. Har også mest lyst til å fullamme til hun er 6 mnd. Ikke bare det med nederlag, men det er så praktisk å slippe "styret" med grøten.. Og dersom jenta di ikke egentlig er sulten, så vil hun sannsynligvis ikke sove bedre (uten at jeg vet så mye om det i grunn .. Kankje kan pappan ta henne når hun våkner om natta, i en tid. Da vil hun nok snart finne ut at hun ikke "gidder" å våkne "bare for å bli tatt opp av en uten pupp" ) -Hvis det er det som er kluet da.. Nei, bare du vet sannsynligvis hva som er best for deg, og jenta deres, så du må nok lytte på magefølelsen di, og gjøre det som føles riktig. Håper det løser seg. Lykke til.
Lillegull2008&2010 Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 skjønner deg veldig godt! lillegutt her har vært oppe for mat 3-4 ganger om natta siden han kom til, så det er vi nesten blitt "vant" med, men vekta sto helt stille i forrige uke, så nå må vi begynne med grøt. Har prøvd hyppig amming og pumping nå, så imorgen skal jeg å se om han har gått opp igjen. Hvis ikke blir det grøt. Han blir 5 mnd om noen dager og skulle VELDIG gjerne ha fullammet 1 mnd til. men han må jo selvfølgelig ha mat i kroppen så jeg kan jo ikke tenke på meg selv nå. Alt har bare gått så bra siden fødsel, han har vært over gjennomsnitte på vekta så jeg har hatt "fløte" i puppene hele veien, plutselig sto vekta stille. Kjipt...... synes det er litt nederlag.. -eneste jeg klarer å trøste meg litt med er at han er en veldig stor gutt og faktisk trenger mere enn kanskje noen hadde tilbydd han av morsmelk, så jeg må bare ty til det uten mat duger helten min ikke, så det blir nok grøt fra imorgen av!
shimonie Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 hvorfor ser du på det som et personlig nederlag da? om jeg fremdeles amma, til 6 mnd, ville jeg fremdeles brukt grøt, fordi de trenger å få smake på andre ting også. for man "forventer" vel at dfe skal kunne spise mye forskjellig" fra 6 mnd, så det blir vel en pangstart for dem som først begynner da? dvs. at man ved 6 mnd begynner som mange gjør ved 4 mnd,hvis du skjønner? da bruker jo ungen brått 2 mnd lenger til å bli "weaned" (kommer ikke på norsk ord for det...) min baby på 6.5 mnd spiser alt han kommer over (det som er anbefalt å spise selvsagt hehe. driver da ikke å prøver ut alt mulig mat=P ) men, kanskje uansett drøye til hun er 4 mnd, så du er på den sikre siden da! men det er ikke dermed sagt at hun sover bedre om natten pga grøten da, som hun over skrev også. prøv det med pappaen du. kan hende det virker! =)
shimonie Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 glemte jo å si at jeg VET at det er anbefalt å fullamme til 6 mnd da.. er ikke helt nedrulla=P men syns det er fint at man kan gi dem andre ting å smake på og, så ikke det blir et for stort sjokk å begynne med fast føde.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 De trenger selvfølgelig ikke å få smake på "alt" med det samme de er 6 mnd Det holder med grøt, da de trenger jernet som er tilsatt den. Når grøtmåltidet er etablert, kan man starte med litt andre ting, men ikke for mye på en gang. Slik har jeg gjort det med mine, og de er "altetende". Så lenge man fortsetter med mm, så har de faktisk ikke behov for annet enn grøt i tillegg. Så man trenger ikke å "sjokke" dem med alt av smaker med det samme de runder 6 mnd )
shimonie Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 hehe neida.. bare jeg som hørte ett eller annet sted at man lissom forventer at de skal spise alt mulig nesten når de runder 6 mnd.. rett fra mm(e) til fast føde lissom. hehe.. for våres del så var ikke melka nok for pjokken. han nekter rett og slett å ta til takke med den når det er så mye annet godt å spise=P og han har også heldigvis blitt altetende=D
mammatil4gull Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 har nå en som brekker seg jeg av fast föde .. her er det melk og atter melk . 6 mnd 25 så da får vi få til et fast grötmåltid i allefall etterhvert
Mammapudding Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 tenkte litt som deg da jeg begynte med velling, men kjøpte grøt som skulle blandes med mm og lagde det så tynt at hun kunne få det på flaske(med litt større hull). Og det hjalp mye på nettene våre, så anbefaler deg å prøve..men skjønner også hvordan du føler det:)
Sunshine med småtroll:) Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Har det akkurat sånn som du har det! Plutselig en dag hadde melka mi nesten forsvunnet og jeg som hadde tenkt å fullamme til vi kom hjem fra syden (mini er da 5mndr). Startert storarbeid med pumping og fikk tablettkur og nesespray hos legen på helsestasjonen. Det har heldigvis funket til en viss grad,men må gi mini mme i tillegg..følte det som et stort nederlag og satt å skreik til mamman min faktisk da hun var på besøk den dagen.hehe..det er nok pga alt ammehysteriet her i Norge og du føler at du blir sett ned på..huff..men til gjengjeld så sover mini 4-6timer før han skal ha mat og det er så utrolig godt! Han er så fornøyd og når han er det er vi det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå