Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :o)

Leste i går at du sko te helsesøstra i dag, så regne me det hva 5mnd kontrollen..

kåssen gjekk det??

he ho fått nåen reaksjoner på sprøyta??

Klem :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann! jo det gikk fint! Ho fekk ingen reaksjoner heldigvis :) fikk ikke det med 3 mnd vaksinen heller!!

Nå veie ho 7,4 kg og 66,5 cm lang..store jenta nå :)

I dag gav eg ho småfolk sin 4 mnd grøt, og den slukte ho jo, va uvandt å kunne gi grøt sååå fort,hehe..litt naturlig gluten i den, så derfor eg har drøyd med å gi den siden eg he cøliaki i familien, men hs sa eg bare kunne prøve nå å ver obs på magen/ avføringen hennes, men ser bra ut foreløpig :)

Kunne slutte å koke vannet nå, men kunne godt sterilisere flaskene enda fikk jeg beskjed om! hehe, føler at eg jør nåe "ulovlig" når eg ikje koke vannet!!!!

Kåssen like Emilie grøten? hvilken type gir du?

Skrevet

så bra at ho ikje fekk nåen reaksjoner...

emilie reagerte ikje på 3mnd, så håbe ikje ho reagere på 5mnd. då me ska i dyreparken dagen ettepå, hehe :o)

jøss, ho e stooore jenta nå ja :o) gøy når di vokser :o)

hehe, ja merkelig å plutselig slutte å koke vannet, då varme du det bare i mikroen??

men e jo egentlig ikje så mye ti som går til å koke opp vanne i vannkokeren.. men greit vist du e ude på tur...

emilie e litt skeptisk til grøten ennå, men går ned 7-8 små skjeie...

he brukt neslè maisgrøt.. men vil prøve småfolk eller hipp... bruker småfolk mme, så er fodt fornøyd med den... men merker at hun liker grøten bedre når jeg blander i sviskemos.. prøvde me hipp sin fruktmos i kveld, men det hva vist ikje godt.. det ville ho ikje ha... hehe... så det blei ei flaska me tykk velling, det går ned på høykant :o)

Skrevet

hehe,ja di finne ut k de vil ha å ikje!! d e jo litt morro med den maten au, alt de skal prøve og smake på,hehe, rare grimasjer..og i dag nøs hun meg rett i ansiktet etter ho hadde fått ei skje med grøt i munnen...da så eg fin ut etterpå,haha :D

ja linnea e au glad i sviskemos...æsj, kunne ikke tenkt meg nåe værre å spise egentlig!!!!

Nå he eg bare sterilisert flasken så står de klare, å når ho ska ha melk fylle eg kaldt vann fra springen å varme i microen ja!!

Eg måtte spør k mye mme ho egentlig sko ha nå, for følte ho ikje drakk så mye...sko visst ha 500-600 ml pr dag! Og da regnes mengden med grøt au med..så Linnea får bare 3 flaske må, ca 400 ml !

Den fruktmosen virke nok litt sur for de i begynnelsen tru eg..føle at nestle sin ikje e såå sur..

Skrevet

hmmm.... 5-600ml te dagen..?? ink grøten... hmm.. må iallefall få innført den grøten ja... hehe...

ho e heilt ekstrem på den melka.. heilt vilt... nå som ho he våkna i 5-6 tia, he det blitt 5 måltider på oppte 220ml på kvert måltid... heilt vilt...

ikje sunt det nei... hehe...

kå ti fer linnea mme???

gjer bare emilie grøt/velling på kvelden nå... må begynna me det, så kan me ta frokost ette kvert...

men linnea he vel begynt me middag au? så det hjelpe jo godt... tenkte eg fyst sko innføra den grøten fyst før eg begynne me middag... men tar det heilt me ro, orke ikje å stressa... men blir litt urolig når ho drikke så galnesli me mme...

Skrevet

ja inkl. grøten..altså 5-600 ml pr dag når de he begynt med fast føde!!!!

09.30 - 40 ml grøt

ca 10.00 - 100-140 ml mme

12 tiden (etter hvil)- fruktmos.

ca kl 14- 100-140 ml mme

ca kl.16 - 1/2 middagsglass + litt frukt

ca kl.19 - 40 ml grøt

ca 19.30 100- 140 ml mme

så drikke hun vann til alle måltidene!

føle heile dagene går ut på å gi henne mat,hehe...

Skrevet

okay... hehe....

ja blir mye mattid iløpet av dagen :o)

men blir nok bedre etterhvert som tiden går og emilie blir bedre vant me grøten...

men me ska handla i mårra, så ska handla inn litt forskjellig fruktmos ++

men føle ikje dei he så mye utvalg på spar, ska handla der i mårra. men kan jo altis stikka innom prix eller rema...

Skrevet

syns igronnen at dar e dårlig utvalg i heile byen t 4 mnd. bli litt mer t 6 mnd i alle fall :)

Javisst, det bli bedre etter hvert..mi he nå brukt 1,5 mnd t der mi e nå på matfronten!!

Men nå vil eg legge meg, blir så trøtt av all den nattevåken,hehe..heller trøtt av å sove for mye, *luksusproblem* hehe :o)

Snakkes! Natta

Skrevet

hehe...

får aldri lagt meg til sjebelig ti å blir ikje bedre når jostein begynne me ferie... då snur døgnet opp ned... hehe

må au komma meg i seng nå, vet aldri kå ti emilie imårra :o)

Snakkes

Nattinatt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...