møa Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Babyn er 7 uker nå, å har finne ut at han bare vil sove på magen. Vi prøver å legge han på ryggen når han skal sove, men han blir bare liggende å hyle. Snur vi han på magen kommer det et fornøyd sukk og han sover. Sovner han for en gangs skyld på ryggen, våkner han fort igjen.. Men det er jo ikke så bra at han ligger på magen.. Noen tips?
Hellinor Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Samme her. Jeg lar han sove på magen på dagtid, prøver å unngå det på natten, men av og til har vi ikke noe valg. Har lest at det å legge en baby på ryggen, er som å legge en skilpadde på rygg; klart det kjennes tryggere å ligge på magen. Men så var det det med krybbedød da. JEG velger å tro at det også er mange andre årsaker til at tallene har godt ned, f.eks mindre røyking. Det er ikke det at babyen får nesen i madrassen som er årsaken til krybbedød, men at de sover tyngre på magen, og rett og slett glemmer å trekke pusten igjen. Jeg passer på at han har smokk, dette skal jo forebygge. Men så klart, ingen ideel situasjon, men hva skal man gjøre, gutten må jo sove. Du er i alle fall ikke alene, vi er nok mange. Har forresten bestilt pustealarm fra Sverige, føles litt tryggere. Men ikke fått den enda.
shimonie Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 jeg kan jo ikke anbefale deg å la han sove på magen. MEN, vår gjør det, og har gjort det siden han var en 3 uker gammel... akkurat samme situasjon som med din... bare hyling på ryggen. du må nesten gjøre det du føler er riktig.. men det går ikke an med en baby som ikke sover!!! verken for babyen eller for dere! men har du prøvd å legge han på siden da? bygge opp med puter bak han så han ikke ruller over på ryggen? vi prøvde det, men til ingen nytte men... nå, derimot, kan han fint sove på siden også ( han er 6.5 mnd) er babyen sterk i nakken, så han snur hodet lett selv osv? da ville jeg syns det var litt tryggere hvertfall. våres gjorde det fra starten av, så lå aldri med hodet ned i puta. selv om det kanskje ikke er en sak mht. krybbedød.. vet jo ikke ang pustinga, men... jeg ville hørt med lege/helsesøster og! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå