Mammapudding Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Leah er så vanskelig å få til å spise grøt..nå hadde hun gått ned i vekt også, så har mest lyst til å bare gi brødskive..det spiser hun i alle fall. Kanskje det bare er at hun er dritlei 8 mnd grøt? Kanskje vi kan prøve 12 mnd grøt snart..hun er jo 11 mnd nå..
2hærligegutter Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Du kan jo prøve 12 mnd grøten, burde ikke være noen problem, og hun MÅ ikke ha grøt, det er ingen som sier at de må det. Brødskive går helt fint det.
des Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Nei så vidt jeg vet så MÅ de ikke ha grøt. Men det er viktig at de får i seg nok jern, jeg har hørt at det er en av grunnene til at de skal ha denne grøten...Men jern kan hun jå i seg f.eks gjennom leverpostei på brødskiva.
Mammapudding Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2008 Ok, da prøver vi med 12 mnd grøt, og funker ikke det så blir det brødskive med leverpostei:)
velsignet med to Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Lillegutt var også veldig lei grøt, han ville ikke ha mer enn et par skjeer. Jeg la babygrøten på hylla noen dager, og prøvde med hjemmelaget havregrøt og brødskive istedet. I kveld fikk han babygrøt igjen, og spiste som en helt!
Mammapudding Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 Får ta en pause og bare gi brødskive, så heller kjøpe 12 mnd grøt og prøve det:) Skjønner godt at hun blir lei av å spise det samme hver dag da..
Hønemor og gullgutten Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Min gutt er 10,5 mnd og ikke særlig glad i grøt, får han ikke til å begynne å spise brød heller. Han får middag 2 ganger om dagen, for å kompensere for at han spiser så lite grøt (HS sa det var greit). Jeg varierer de andre måltidene med hjemmelaget havregrøt og hjemmelaget grovmelsgrøt av sammalt hvete. Innimellom spiser han vanlig grøt fra butikken. Har også laget hjemmelaget aprikosmos av tørkede aprikoser, det er veldig jernrikt og smaker godt i grøten. Prøver også stadig å tilby brødskiver uten resultat hittil.
Mammapudding Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2008 Uff, ja det er ikke lett med de små..de er jo så bestemte:) Leah har spist brødskiv siden hun var 6,5 mnd og hun elsker det, heldigvis..da har jeg i alle fall det å gi henne...hun er nemlig ikke så begeistret for middag heller. Hun spiser noen typer middagsglass, men om jeg prøver å lage hjemmelaget så grøsser hun..hehe, vet ikke helt hva jeg skal tro om min matlagingsevne;-) Det var mye lettere å få henne til å spise grøt når jeg kunne ha fruktpure på, men det fikk hun så hard mage og vondt av at det sluttet vi med, fikk roligere kvelder og netter..men nytt problem i og med at hun ikke spiser så mye..sukk, noe er det visst alltid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå