Gå til innhold

Oppdatering fra meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke vert her så mye etter det negatibe forsøket mitt i mi. men nå tenkte jeg at jeg skulle oppdatere dere litt. jeg flyttet hjem for snart 1,5 mnd side. Sist uke bestillte jeg meg legetime hos min gammlefast lege, tenkte jeg skulle sette han in i problemet mitt da jeg har bodd så lenge borte at han ikke vet noe om det.

jeg hadde på forhand bestemmt meg for at jeg ville av diverse blodprøver, at jeg ville spøøre om å få henvisning til en endokrionolog (noe som har blitt avist av alle de andre legene), og at jeg ville ha henvisning til en gynekolog her. Da jeg kom inn til han var det som å komme i himmelen. jeg fortalte han HELT KORT om hva som var gallt meg meg. Å da jeg fortalte han at jeg hadde fått diagnosen "for tidlig overgangsalder" som 18 åring (4 år siden), fikk han sjokk. Han krysset av en hel hau med blodprøver, deriblandt var alle de jeg hadde tenkt å spør om. han ville ha full hypofyse utreding (det er den som styrer alle disse hormonene). Han synes at det var rart at jeg ikke hadde blitt grunndig sjekket når hormonene min var så ute å kjørte så tidlig. han sa jeg skulle komme tilbake den 17.juli. da skulle vi se om han kanskje skulle skrive henvising til en endokrinolog. Alt dette UTEn at jeg spurte,

For første gang i løpet av alle disse årene har jeg endelig møtt en lege som forstår, og som handler. En lege som jeg slipper å masse hull i hode på. Det var utrolig deilig å få alt servert uten å måtte krngle meg til det.

Så nå får jeg vente å se. han mistenkte/mistenker at det kanskje kan være en hypofyse svulst. jeg har selv vert inne på tanken, men hadde slått meg til ro meg at de andre legene måtte da vel ha undersøkt det.

Håper det ikke viser seg å være det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du ble møtt på denne måten! Ingenting er bedre enn at legen kommer med ting som du har tenkt på, må føles kjekt! Satser på at det ikke er noen svulst, men at endokrinologene kan få hormonene dine på rett kjør! Lykke til:0)

Skrevet

Glad på dine vegne Tryne.

Det kan ikke beskrives i ord hvor godt det er å

endelig bli tatt alvorlig.

Klem:O)

Skrevet

Det er godt det blir tatt tak i nå, men skremmende at andre leger ikke har gjort noe mer. Det er ihvertfall deilig at noe skjer.

Lykke til Tryne!

Skrevet

Tusen takk alle sammen. jeg vet at mest sannsynlig så kan de ikke gjøre noe for meg, men jeg er glad for at jeg knskje nå vil få muligheten tilå vertfall få utelukke at jeg kunne gjort noe. Men jeg må si jeg virkelig begynner å bli nervøs for dette med svulsten:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...