♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Var inne og kontrollveide tulla i dag, og hun hadde lagt så lite på seg =o/ Hun er 4 mnd+5dgr i dag, og veier 5060 gr. Hun har vært lita fra starten, men når hun først beg å legge på seg, så gikk det bra...helt til nå.. Bare lagt på seg 320 gr på ca 5 uker, og det er jo ikke stort da. Helsesøster mente vi skulle starte med grøt =( Men skulle komme inn om 1 uke, bare for å se om det blir nødvendig med fast føde. Hvor store er deres babyer ved 4 mnd? Er det 100 gr i uka de bør legge på seg nå?
CB-BabyBoy Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Det er jo ikke noe nederlag å starte med grøt Det er faktisk veldig kos å se dette blide ansiktet fullt av grøt hehe - han storkoser seg! Lillegutt her var 6820 gr på 4 mnds dagen sin, han hadde da gått opp 790 gr siden 3 mnds kontrollen sin. HS her sa at etter 3 mnd kan man ikke forvente den vektoppgangen de har hatt frem til 3 mnd, så jeg var overrasket over den økningen han har hatt. Han var 2966 gr når han ble født, så heller ikke store karen. Noen ganger spiser de mer og andre mindre; jeg ser nå at han ikke spiser like godt, men det er fordi tennene plager han..
Linn og gullet Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 sønnen min veier 5900 og er 62cm lang, er også 4 mnd og fem dager Vi har begynt med grøt nå, sakte, men sikkert da han har sliti med vekta han også. Fikk beskjed av legen at han minst skal ha i seg 600 ml mm eller mme i døgnet for å opprettholde el. øke vekta.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2008 Takk for svar Nei, er jo ikke noe nederlag, i den forstand. Hadde bare håpet å slippe grøten til over ferien - iallefall til hun var 6 mnd. Er så mye mere lettvint med bare puppen Og så er det så kjedelig, dersom hun får vondt i magen ol av grøten, når vi ikke er hjemme :S ....litt større gutten din da han var 4 mnd ja Tulla her, var 2800 gr før vekta snudde på sykehuset, men det har gått tregt pga gulsott..
CB-BabyBoy Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Heheh han er en liten plugg ja Har jevnt over lagt på seg ca 200 gr i uka, går ikke glipp av et måltid den gutten nei! Og helt enig, det er veldig lettvindt med puppen; om jeg ikke har glass eller grøt tilgjengelig, så går det også helt fint, men jeg må da belage meg på en extra foring om natta.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 Men ikke så enkelt å se hvor mye mm hun får i seg =/ Får prøve å legge henne ofte til brystet, og se om det kan øke mengden, dersom jeg har for lite melk. Men så er hun så sta og, og dersom hun ikke vil, så er det ikke muulig å få lagt henne til Hun er født i fiskenes tegn, men det er tydelig at hun skulle vært vær...hehe... (født 3 1/2 uke før terminen) Stabukk!! (",)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2008 Åh, så deilig når de spiser godt ) Runde babyer er såå søte. Får håpe vesla her og legger mere på seg snart. Hun ser egentlig ikke tynn ut, da hun har bollekjaker, og dobbelhake...hehe... Men ikke så stor i resten av kroppen da.
CB-BabyBoy Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Vet du lillegutt er nesten helt lik; han har gode kjaker og en fin liten dobbelthake + noen valker rundt lårene, men utenom det så er han lang og slank egentlig. Han svømmer i str 68 enda, tok på en joggebukse i str 56 nå bare for å se og sett bort i fra høyvannsfaktoren, så var den helt passe ellers
tri smi kinisiri Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Fnis, min veier 9 (!!!!!) kg! Heldige dere som har små lette babyer. Det tar knekken på ryggen å ha så tung baby som trenger å bæres endel på. Selv far i huset får melkesyre i armene. .... Han fullammes og sover hele natta, så hva som er i den melka mi... det lurer jeg på!
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Mini veide 6800 gram og var 64 cm da han var 3 mnd og 3 uker (fødselsvekt: 3346 g og 47 cm). Imponerende ettersom han har hatt brystvegring siden han var 1 1/2 mnd.... På et skjema på helsestasjonen står det at de normalt skal legge på seg 120-150 gram fra de er 3 måneder... ;o)
Sunniva78 har to små Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Min gutt var 7900 gram og 66,5 cm da han var 4 mnd. Han gikk mye opp i vekt første 3 mnd, men fra 3-4 mnd gikk han opp 500 gram. Er litt spent på hva han veier nå, han blir 5 mnd på lørdag. Har nesten ikke ro til å ligge ved puppen, så lurer på om jeg også får beskjed om å begynne med grøt...
BarnNr.4 :) Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 jenta mi var på 4mnds kontroll i dag, og hun veide 8kg!!! hihi hun var 65cm lang så hun har nåkk å ta i synst det er søtt jeg med tjukke bebiser
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. juli 2008 ...ja det er det virkelig. Håper jeg og får ei lita tjukkebolla etterhvert =o/
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 Men det er helt normalt å ha perioder hvor babyen går litt mindre opp i vekt enn vanlig... Kan godt hende at hun har vært veldig aktiv de siste ukene? Er hun fornøyd ellers? Fortell litt rundt det...for det har veldig mye å si. Synes du skal veie henne om noen uker (2-3 uker hvertfall HVIS hun er fornøyd!!) før du bestemmer deg for om du skal begynne med grøt.
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 8. juli 2008 #15 Skrevet 8. juli 2008 7,7 kilo veide hun.. Stor liten jente.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. juli 2008 Nei, hun er ikke særlig aktiv, da hun ligger i skinner (hofteleddsdysplasi), så er nok ikke derfor. Har time om 1 uke, til kontrollveiieng. Dersom hun ikke har lagt på seg "nok" til da, så ville hs at hun skulle starte med grøt. Ønsker jo ikke det selv da, men dersom hun ikke får nok hos meg, til å legge bra på seg, så må jeg jo selvfølgelig. Hun er jo ikke så stor i utgangspunktet... Men hun er fornøyd nå om dagen. Da hun fikk på skinnene, så tok det leeenge før hun vendte seg til dem, og det var mye gråting, og det var vanskelig for henne å ligge godt ved ammingen. Den siste uka har hun godtatt skinnen, og smiler, og er fornøyd. Så jeg har et håp om at kanskje vekten snur nå som hun har det bedre
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 8. juli 2008 #17 Skrevet 8. juli 2008 Synes det høres ut som hun ikke har lagt ordentlig på seg den siste tiden på grunn av skinnene. Får håpe hun har lagt på seg nå som hun har det bedre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå