kitty08 Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 jeg tenkte jeg skulle forsøke med vann. Jenta mi er litt over 4 mnd. Hvordan gjør jeg det? Jeg tenkte å koke opp vann, så romtemperere det og gi i flaske, er det det som er "riktig" måte?
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Slik introduserte vi vann for vår. Men hun fikk bare et par dråper om gangen slik at hun vente seg til at det var en annen smak og konsistens enn melk. Det gikk kjempebra, men tok litt tid.
Mininni Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Vi har spurt på helsestasjonen, og det var bare å gi vann - fra springen, faktisk, trengte ikke å koke det, begynn med et par teskjeer om gangen, og så kan du øke mengden og gå ver på flaske etter hvert. Det eneste du bør passe på er at hun ikke får vann i stedet for mat, altså på tidspunkter hvr hun er sulten, sånn at hun spiser mindre. Ble egentlig litt overrasket over at man kan gi kaldt vann fra springen uten å koke det først, men det sa altså helsestasjonen (og de har sagt de samme til flere på barselgruppa mi).
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 jeg koker vann å heller på flaske.. så lar jeg flaska stå på kjøkkenbenken te vannet er romtemp.. så gir jeg vann fra flaska... ikje mye hun drikker ennå, men går ned )
kitty08 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2008 er det noe grunn til at man skal begynne å gi på skje istedenfor flaske?
kitty08 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 Og de tmå være lunket, ja?? (om det er fra springen eller forhåndskokt)
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Tror det er sån at de skal venne seg til å drikke fra noe annet enn flaske. Jeg gikk rett på tutekopp, gikk helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå