Nr2iNovember Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Jeg var ferdig utdannet lærer i fjor vår, og jobbet 92% fra 1. august 07 - 31.juli 08(vikariat som utgår). Jeg har termin 27. september, og går derfor ut i permisjon 8. september. Jeg er da arbeidsledig fra 1. august, til 8 september. Har søkt jobber, men uten napp, og begynner nå å bli så tung og sliten at jeg ikke klarer å begynne i ny jobb 1. august uansett. Jeg har legetime den 30. august, og kommer da til å be om sykemelding. Men siden jeg er arbeidsledig fra 1. august, hvem betaler da de 14 første dagene av sykmeldingene, som arbeidsgiver egentlig betaler? Vil trygdekontoret betale det, eller vil jeg ikke få sykepenger de første 14 dagene? Dette er jo HELT avgjørende for hvor mye jeg vil få i foreldrepenger under permisjonen.. Noen som vet?
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Antakelig vil du ikke få sykepenger for de første 14 dagene, men mulig det er anderledes når det gjelder sykmelding pga svangerskapsplager. Det hender at Nav er snille og ser gjennom fingrene også, selv om det er sjelden. Jeg gikk rett i 100% sykmelding fra å være i jobb da vikariatet mitt gikk ut. Siden jeg hadde vært 50% sykmeldt de siste ukene av vikariatet mitt fikk jeg 100% sykepenger fra første dag jeg var 100% sykmeldt. Men de sa at det var litt usikkert hvordan det ville bli før jeg fikk det invilget siden jeg var arbeidsledig, men regnet med det gikk i orden siden jeg hadde vært sykmeldt delvis mens jeg jobbbet. Sykmeldingen var pga andre ting enn graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå