jentelykke + guttelykke Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hun spiser ikke lenger enn 5 min av gangen heller. Ca. annenhver time på dagen. Lenger mellom på natta. Det har hun gjort siden hun ble født. Hun er nå litt over 2mnd, og jeg hadde regnet med at hun ville spise mer nå? Er hun bare effektiv, eller kommer dette til å gå utover vektøkningen? (det virker ikke sånn nå....) Noen som vet ?
kajfla Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Jeg vet ikke, men hva med å gå innom helsestasjonen å veie henne for å sjekke? 'Da får du svar og du får evt også en bekreftelse på om hun får nok mat eller ikke. :-)
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Etterhvert som de blir eldre blir de mye mer effektive og bruker ofte kortere tid på å spise. Snuppa spiser også somregel kun fra ett bryst og da kun i noen få minutter. Hun vokser som hun skal - følger kurven helt perfekt:-) (fra 3290g og 50cm til 6160g og 62cm på 3mnd kontrollen) Men er du usikker - gå til helsestasjonen å få henne veid:-)
Sunniva78 har to små Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Gutten min har vært slik hele tiden, og var 8 kg på 4-mndkontrollen. (kun pupp selvfølgelig...) Først nå siste mnd har han begynt å spise litt av andre puppen også, men er fort ferdig ja. Har mange ganger lurt på om han virkelig får i seg nok, men det gjør han altså:-)
nungo Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Eldstemann var slik. Spiser aldri mer enn fra en pupp ved hvert måltid. Hun er ikke blannt de største men har fulgt sin egen kruve hele vegen - aldri noen bekymring i forhold til vegt eller lengde. Fullammet til hun var ca. 5 måneder på den måten.
vår baby Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Min gutt er 10 uker. Han spiser også kun av et bryst med mindre han gulper opp mye melk slik at han trenger mer. Han legger godt på seg. La på seg 300 gram i uka frem til 6 ukers kontrollen. Ser ikke ut til at han legger dårligere på seg nå. Er blitt god og rund:)
--¤BlåBoble¤-- Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Jenta mi er og 5 mnd å spiser kun av en pupp. Max 7-8 min. Veier 8 kg. God og rund på bare mm=
Axus' girlfriend Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Her har vi alltid spist på kun en pupp pr måltid, foruten kveldsmåltidet.
Hellinor Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Samme her, en pupp og 5 min, og 2 mnd og 7 kg :-)
lille sprelle Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Så heldige dere er! Men - et lite tips for å få til å spise av begge bryst. Jeg tar et bleieskift etter første "rett". Da er frøkna klar for innsats på den andre puppen etterpå.
danny Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Må si jeg misunner dere litt jeg.. Her holder vi på en time med hvert måltid.. 20-30 min på hvert bryst med bleieskift i mellom. Tror mye av det er kos da, for hun legger visst nok på seg og kunne klart seg med mindre
Bunnies by night Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Lillegutt har kun spist av ett bryst per måltid - og aldri lenger enn 5 minutter, veide 3190 gram da han ble født og var 48cm, på 3 månederskontrollen veide han 6635g og var 61cm *ler* Jeg merket ikke noe til at han spiste mer, så du kan sikkert ta det med stor ro:) Men hvis du bekymrer deg så stikk innom helsestasjonen og vei han:)
twoboys & a girl Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Mine har å fått bare ett bryst til hvert måltid. Noen ganger i økeperioden har de tatt begge, men skjeldent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå