Gå til innhold

Dere med Maxi-Cosi sete, når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fjerna dere den puta oppi?

Snuppa er 7 uker nå, og hun sitter så innmari "sammenklemt" med den puta oppi. Det har hun gjort nesten fra starten av, syns jeg... Har vært vill skriking hver gang vi har kjørt bil. Nå fjerna jeg puta, og hun sitter sååå mye bedre! Ikke skriker hun heller!

Aner ikke når den puta skal bort. Mulig vi har venta lenge, og mulig vi har fjerna den tidlig. Men, nå sitter hun i hvertfall godt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikje maxi cosi sete så kan ikje svare deg på spm.. men jeg slenger meg på her med et annt spm ang bilsete :o)

Di "putene" på selen, hva er di goe for?? har lyst å ta di vekk, er iveien for emilie. hun har di langt oppi ansiktet...

Skrevet

De er vel der for at selene ikke skal gnage på skuldrene og halsen... Tror jeg...

Skrevet

jeg fjerna pute i rompa når gutten min var 4 uker, men har hode puta ennda

Skrevet

jenta mi er 10 uker nå, hun sitter også trangt, og jeg tenker å fjerne hodestøtteputa nå. ikke villet gjøre det før pga nakken, ikke så lyst til å gjøre det nå heller, men nå holder hun hodet såpass godt selv, og det begynner snart å bli ubehagelig for hu å ha den der.. puta i rumpa har jeg ikke tenkt å fjerne enda!!! de skal jo ikke sitte rett opp og ned, ryggen er jo ikke så sterk enda... ikke at jeg vet noen fasit, men syns det er greit å ta bort hodestøtten når de holder hodet greit selv!

Skrevet

Jenta vår er 12 uker og bruker den fortsatt. Har dratt puta lengre opp etterhvert som hun har strekt seg. Virker som hun liker seg veldig godt i setet! Putene på selene er der for å skjerme halsen/nakken. Bilbelter er jo ganske skarpe i kantene!

Skrevet

jenta mi var ca 8 uker da vi fjernet den og da satt hun mye bedre med en gang.hun e ganske stor og..er nåkk mangen som kan ha den i lengr,men det nyttet ikke med jenta våres:)

Skrevet

Husker ikke helt.. Men tror det var rundt 1,5 - 2 mnd .. Gutten vår ble først for stor for den hodestøtta sånn at vi bare måtte ta ut hele greia ( den sitter jo upraktisk nok fast i puta..), og da ordnet jeg med et teppe under rompa på han, syntes det ble så bratt uten noen ting der. Teppet fjerna jeg da han var ca 3 mnd, han holder jo på å vokse ut av setet sitt! Så nå sitter han som en konge baki der =O)

Skrevet

hodepute?? i vår maxi-cosi er det kun en del som kan taes ut, og da henger den delen rundt hodet sammen med den hun sitter på??

Skrevet

Hei,

Vi fjernet denne da Vida var 7 uker .. (1 uke siden) og det ble myyye bedre!! Før satt hun skikkelig kjeitete og sammentrykt .. nå ser det mer behagelig ut for den lille skrulla ;o)

Klem DD

Skrevet

Vi har maxi cosi sete, tok ut den puta når gutten var ca 2 mnd. Ble alt for sammenklemt med den puta.

Skrevet

Det er ikke fordi at selene er skarpe at den puta er der, men for å forhindre nakkesleng og at hode er godt støttet hvis det skjer en kollisjon. Snuppa mi er 10 uker på lørdag og jeg har den fortsatt.

Skrevet

Å herregud. Jeg leste ikke spørsmåla skikkelig. Her er det jammen ammetåke på gang. Trodde dere mente den puta som gikk rundt hode :-D

Skrevet

Vår lange gutt ble helt sammentrøkt oppi der, var ikke mulig å flytte puta opp noe mer... støtter hodet med andre ting når vi kjører langt.

Skrevet

Fjernet den da knøttet var mellom 2,5 mnd gammel. Ble altfor trangt for henne da.

Skrevet

I maxi cosi setet kan man ta ut skumgummien som er inni denne puta de har under rumpa, men polstringen inni "pølsa" rundt hodet kan man ikke ta vekk.

Lillegutt er snart 5 mnd og vi bruker enda nyfødtinnlegget, men uten skumgummien. Fant ut at når vi tok vekk "pølsa" ble hodet ofte hengende når han sovnet, så derfor satte vi den på igjen.

Forøvrig kan jeg jo tipse om at det finnes sommertrekk og uro til dette setet. Sommertrekket er av frotte og gjør at det ikke blir så klamt på varme dager. Uroen festes med borrelås. Begge deler ble mottat med stor glede her hehe.

Skrevet

Ok, takk for mange svar!

Jenta vår er lang, så da tenker jeg det var greit å fjerne den nå.

Men så det var ei som skrev her at hun fjerna kun puta under rumpa og beholdt den rundt hodet... Det går ikke på vårt sete. De sitter sammen.

Men det er jo uansett ikke noe problem, for vi rulla bare et putetrekk som en pølse og la det rundt hodet. Funka like fint! :)

Skrevet

Ja jeg klippte puten i to, og sydde den sammen igjenn til to puter. så nå har jeg en pute til å ha under rompa, som jeg har tatt bort, og så har jeg den rundt hode som jeg bruker enda. helt genialt syntes jeg

Skrevet

Hmmm.. jeg fjernet ikke puten under rompa før han var fire mnd jeg. Det står 4-5 mnd i bruksanvisningen. Bruker fremdeles hodestøtten.

Skrevet

Ja, jeg har sett at det står det i bruksanvisningen, men man må jo se litt ann også, syns jeg. Jenta vår satt så sammenklemt, at det så ut som hun ble kvalt. P.g.a. dette var det vill skriking hver gang fra vi satte henne i setet til vi tok henne ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...