Gå til innhold

Har dere her skaffet ledsagerbevis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må aktiviserer sønnen min veldig mye selv her i sommer ser jeg,han er jo helt passiv og henger bare hjemme hele tiden,og har skikkelig sperrer mot å ta kontakt med andre barn. Nå har vi to uker alene uten småsøsknene,og jeg må jo gi han noen gode ferieopplevelser! Men alt er så dyrt,jeg tenker på Hunderfossen,Bø Sommarland,svømmehaller,Tusenfryd osv (ting jeg vet han ville likt). Så leste jeg om ledsagerbevis,og nå skal jeg ned i byen og søke om det. Håper det er lett å få,og at det evt er rask behandlingstid? Noen som vet?

Skrevet

Det gikk ganske så fort å få det.Du kan jo si at det haster Jeg hadde dokumentasjon fra lege i tillegg til søknaden og det må legges ved bilde av barnet. Det må være litt større enn et vanlig passfoto.

Vi fikk også fylkesbevis for buss o.l som har eget søknadskjema.

Skrevet

Javel ja? Jeg var der i stad og leverte søknad med passfoto og dokumentasjon fra lege,så det var jo fort gjort. Hun damen som behandler søknadene er på jobb igjen imorgen;) Så hun jeg leverte til skrev at det hastet,og jeg ringer dit imorgen tidlig og pusher på litt:) Håper hun kan være rask,så kanskje jeg kunne fått det med på turen allerede imorgen,det hadde vært kjempebra! Alt av aktiviteter koster jo jammen mye penger,og han har skikkelig problemer med å komme seg ut. Nå kom det heldigvis to søte jenter fra klassen hans og han gikk ut med dem:) Før det prøvde jeg å presse han litt til å ringe kamerater fra klassen,men han har skikkelig sperrer på sånt:(

Skrevet

Oi,dette gikk jo fort! ringte kommunene istad,og hun hadde kortet klart til meg allerede! Dessverre rakk jeg ikke ha det med på Tusenfryd idag,men men. Vi hadde en fin dag der ihvertfall,og nå har jeg dette ut 2010,og det kan forlenges sa hun:) Men nå må jeg bare finne ut hva jeg kan bruke det til da....;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei.

Jeg har selv en sønn med ADHD og vi å fikk ordnet med ledsagerbevis, og det er godt å ha i bakhånden skal jeg si deg... Men fylkesbevis for Buss, kan jeg spørre om hva det er godt for? Kan han bruke det til å fra skole som generellt når det gjelder skyss? Er d noen begrensninger, eller noen klausuler? Min sønn har akkurat fyllt 7 år og siden vi har flyttet 600 meter nærmere skolen så mangler han drøye 30 meter på å få oppfyllt kravene til buss, jeg mener ikke at han ikke skal gå. For det har han bare godt av, men det er så viktig for ham det at han klarer ting selv, som å ta bussen til skolen. Det styrker selvtilliten hans og han får en mestringsfølelse som hjelper ham. Kan jeg søke om slikt busskort tror du?

MVH

Skrevet

Fylkesbevis for buss (også trikk og hurtigbåt) gjelder alle kollektivreiser i fylket.Det er ledsageren som får reise gratis, ikke barnet.

Vi kan ta en bytur og dra til bestemor uten at det skal koste så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...