Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå, snart tre mnd etter fødsel, fremdeles et gap med bredde på ca 3 fingre rett bak navlen. Hjelpes, trodde musklene skulle være sammen til nå, jeg. Er det jeg som husker feil?

Har ennå ikke trent vesentlig, bare bekkenbunn og trilleturer. Skal i gang igjen med diverse trening i august på treningssenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må trena...:o)

Skrevet

'Etter det jeg har hørt så hjelper det ikke å trene for å få musklene til å "gå sammen" igjen! Jeg har heller hørt at man skal vær litt forsiktig med å ta rette sit ups når de ikke har gått helt sammen. Hos noen går de aldri helt sammen igjen etter graviditet. Mine har gått sammen nå, men var ikke gått sammen da han var 2,5 mnd. Jeg ventet med sit ups til jeg ikke kunne "putte fingrene mellom musklene.. "

Men jeg er ingen ekspert! Spør en fysioterapaut eller på et treningssenter.

Rokkering er forresten bra! Se rokkeringen.no:-)

Skrevet

Det er det jeg også har hørt, at en ikke skal trene de rette magemusklene før de har trekt seg sammen, fare for brokk?

Skrevet

Av fysioterapauten på sykehuset fikk jeg beskjed om at aller først skal man ha full kontroll på bekkenbunnen. Så kan man starte med skrå situps som "samler" magemusklene der de skal være, før man kan gå over på de rette magemusklene.

=O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...