Gå til innhold

Overgang fra sprinkelseng til "vanli" seng!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, noen som ha erfaringer å dele? Gutten min blir 2 år nå den 2 august, og vi har kjøpt ny seng. Skal skru den opp i morgen.

Lurer på hvordan du gjorde dette. Han kommer jo Garantert til å kravle ut av sengen konstant... Hva gjorde du, satt du inne hos h*n til h*n sovna? Datt ungen i gulvet mye? Sengekant eller ikke sengekant? Likte ungen den nye senga, vente seg til den eller?

Noen? hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, mammaen til Lukas, for at du spør om dette. Jeg også lurer på andre erfaringer :)

Og forrsten: Noen som har forsøkt å bytte fra sprinkelseng tidligere (litt over året) ?

Skrevet

Vi byttet fra sprinkelseng over til stoooor seng da gutten var 1år og 10mnd. Hadde nok ventet litt om det var mulig, men lillebror skulle overta sprinkelsengen.

Vi startet da med nye leggerutiner. Vi begynte å lese en bok og synge en sang. Deretter satt jeg på sengekanten med ryggen til (i mørket:).

Dette fordi småen min alltid ville reise seg opp. Etter noen dager lærte han at hver gang han reiste seg opp la mmamma han igjen.

Så jeg forflyttet med så nærmere og nærmer døren for hver kveld som gikk. Vi hadde perioder hvor alt gikk bra, men også tilbakefall. Vi måtte da begynne på nytt med denne leggemetoden.

Vi la stor vekt på at den nye sengen var verdens beste:) Den var liksom såååå spesiell og gutten min var kjempestolt. Han fikk selv velge ut nytt sengtøy. Etter å ha lest en bok på kvelden satte vi denne boken opp som sengekant (genialt!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...