Gå til innhold

Inspirert! Morsomme navn:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Justin Case

- Liv Mohr

- Hår ny. (frisørsalong i Norge som faktisk heter det! "Hårny hva kan jeg hjelpe med?" Hehehehe;D

- May O. Nes

Hmmmm... Kan mange flere men det står stille..... Hadde faktisk prosjekt om navn på skolen en gang. Fant mange morsomme navn der;D

Fortsetter under...

Skrevet

Mener å ha lest i avisa at det var et sted eller en stasjon som het Hell.

Skrevet

Stemmer det.

Ved flekkefjord er det mange sæd plasser. Blant annet: Sæddun.

Skrevet

Mensenrud... Konsvingertraktene

Tannlege Røskerud

Bleie, er vel et Hardanger navn..

Skrevet

Edel Gran.

Hun giftet seg med en som het Skog til etternavn, og ble da hetende Edel Gran-Skog:)

Dette har faktisk skjedd:)

Skrevet

Tannlege Dirk

Annonse

Skrevet

Hell er der Værnes Flystasjon er (Trondheim Lufthavn)

Det er ei gruppe på facebook som prøver å døpe det om til Hell International!

Skrevet

Hehehehe;D

Det fins faktisk ei gammel dame her i Norge som aldri har vært gift som heter Sæd til etternavn. Skal spare henne for å legge ut fornavnet og;-)

Skrevet

Uff,nå fikk jeg dårlig samvittighet...Husker melkedama på barneskolen het Gran til etternavn. Hun bodde langt oppi etasjene i blokka vår, og vi ringte på og sa "hallo, hvem er dette?"

"Det er fru Gran"

"Åh, vi skulle ha Furu,vi!" før vi stakk av.....

Skrevet

Gammelkjæresten til Henry Rinnan er gift i Sverige med en som heter Fitte til etternavn.

Kitty Fitte.

Hvorfor skifter de ikke navn?? :o/

Sorry,mener ikke å mobbe!!

Og så var det Charles Kuk som hele tiden averterte i avisen i den staten jeg bodde i før. Han drev eget håndtverksfirma..

Charles Kuk fix it all...

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Haha=)

Ei i familien jobbet i utlandet, og jobbet med en dame som het Drita Fuhl.

Jeg har levert telefonkatalog til en som heter Trude Lutt, da=)

og så gikk jeg i klasse med en som het Anal, han var fra iran eller noe... uff, det er litt kjipt å hete på ungdomsskolen.

Skrevet

Doktor Muus er en gynekolog i Trondheim iallefall.

Skrevet

jobba med en dame fra italia... hon hette Ester Poly:)

Annonse

Skrevet

Jeg bor faktisk rett ved grensen til Hell, passende plass å bo, håper flyplassen blir omdøpt til hell international, hadde vært litt turist attraksjon:)

Skrevet

Ben Dover

Stein Balle

En nabo her heter faktisk Issam Drita

Skrevet

Drita Jensen er det ei som heter også.

Sikkert en variant av Rita?

Skrevet

Navnet skjemmer ingen, shame on us! =o)

Skrevet

* Ilt i knittet=vondt i kneet på sognemål

* Snadder og Snaskum AS i Trøndelag ler vi her opp av i hvert fall. Toten Transport er et tøft navn, spes da dem kjører i Tyskland.

* Det står prisknuller på kaia i Kristiansand der masterferis går fra. Hilsen Christian

* Bøgenes hus, det er du bibliotek!

* Hotel Klitbakken i Løkken, Danmark! Slå den hilsen roger!

* Hei! Er det ikke en advokat som heter Langballe??

* Klinge til nedstryger betyr bla til baufil:-D helsen en som har arbe me en dansk tjåkk rørmokkar:-D hehe

* Tøs på svensk betyr noe som pappas lille jente. På norsk er det en helt annen jente det beskrives.

* Jokkmokk er vel et bra ord. Det er en plass i Sverige hvis jeg ikke tar skrekkelig feil.

* No grine dokke av danskene. Grine på dansk betyr å flire eller le

* Nordmannen som ble funnet i en svensk telefonkatalog, han het Asle Tømt

* Sjefen for spesialeffekter på ringenes herre heter Randy Cock, oversatt til norsk: kåt kuk!!!

* Dick Cock er vanlig navn i holland hi hi

* Få en øl heter, få en bæsj på svensk.

* Hei gutter! Var i Egypt og der så vi ett butikkslikt hvor det stod artigianalen. Det var ganske så artig det gitt!

* Kall barnet ditt Odd Simen og flytt til England

* Svenske ørngått....= putevar HALLO!!

* Synes det islandske navnet Sneipur er morsomt..

* Var i Brasil i fjor der så jeg Honda jazz, men den het ikke fitta som alle tror, men Fit som i passform

* Lett vasking på svensk småpule

* Peder betyr homo på Bosnisk. Ikke moro å hete Peder der nede

* Restaurant Klitten

* På dansk kan man ha kuk i computeren

* Tenk dere da herr Aas og herr Søraas kom for sent til flyet i New York å ble ropt opp over høytaler anlegget.

* Der et fjell i danmark som heter Ronkenbjerg

* Steve Cook het faren til en jente i klassen min. så han finnes allerede her i Norge. Er australier, ikke amerikaner

* Vi har et kraftselskap som heter Tussa Kraft, og islendingene stusser veldig når de ser skiltet når de kjörer forbi, for tussa betyr vagina og kraft = saus

* Pippi Langstrømpe. På et el annet øst europeisk språk er Pippi pikksukk!!!! Slå den.

* Heste kød til bøffer : hestekjøtt til biffer

* Kjørte inn i en blind vei, og kom til enden. Dette var i byen TARM. Da ble det blindtarm og endetarm.

* Hva med den norske by Kneppefelt ? Det er moro pä dansk

* En kompis hevdet å ha funnet en som heter Lydia Nalen (lyd-i-analen) i telefokatalogen... Stakkar...

* På Danske kloakkbiler står det "Høytrykkspuling"

* Det er ikke så greit å hete Sørås i USA heller. Eller når Steinar Stolen kjørte dragracing i USA. "Stolen racing team”

* Navnet; Bjørg Bærset kan uttales litt forkjellig¿

* Påhengsmotor på svensk er "aktersnurr"

* Mitsubishi Pajero heter Montero i Spania. Pajero på spansk betyr onanist:).

* Kake i litauen betyr drit

* Jeg så et skilt til et firma som solgte badekar og boblebad der det sto at dem solgte bolebad.

* Tettsted i Tyskland som heter föckinghausen

* Var på treningsleir med Follo Fotball i Spania. Det skulle vise seg at Follo på spansk betyr " jeg puler". Fikk noen merkelige blikk for å si det sånn.

* Donald-pocket på dansk heter Jumbobøg. Som e ganske morsomt.

* I Danmark er det en plass som heite BALLE ! Ha ha. Bilen Chevy NOVA hadde dårleg salg i latin-am. No va, betyr: det går ikkje.

* En morsom klassiker er bakerikjeden Bimbo som man blant annet finner i Spania :)

* I Trondheim er det en gynekolog som heter Dr Muus og en hudlege som heter Per Skalle. D er jo litt pussig, hehe

* Slorpestøur =sugerør å dinglegrøt er gele.:)

* På persisk/farsi har et ord som heter "koss" det betyr på godt norsk fitte. Tenk hva våre iranske landsmenn tenkte når Norges mest kjente mann het Johan Olav "Koss"

* Vi hadde en nabo en gang som skulle bestille et jule tre. Så han ringte og sa at han skulle ha et Grantre, til Eirik Gran, på Granbakken.

* Dr. Kuuse var gynekolog på et østlandssykehus. Dr Krefting var lege på Sagene.og på Bjølsen var det en tannlege som het Røskeland.

* Var i Tallin i sommer og der var det en svær, svær gate som heitte Pikk

* Når vi skal bestille ved til vinteren er det lett å finne leverandøren, han heter nemlig Finn Skogen.

* Min mann ble enda mer nervøs før han skulle inn til en rektal-undersøkelse da han fikk navnet på legen: dr. Barbari

* Da vi skulle ha barn og måtte gjennom prøverørsbehandling, het legen som skulle hente eggene kirurgisk, Dr. Hentemann...

* Hans-Hugo fra nordland e populær:-P Bare man si d fort:-) Han-shug-o:-P Elles har du hun som ruslet en tur, me typen Carl i hagen sin:-

* Hei gutter min bestemor kjenne el kjente ei som het Signe Skrevet:-)

* Har en kompis som heter Odd Willy. Gjett om han sleit når han var på tur i England odd willy blir rar pikk på engelsk.. :o)

* Willy Øye

Skrevet

Det morsomste navnet jeg har hørt på lenge er Lydia Nalen. (lyd-i-analen)

Skrevet

Ikke Sæddun, men Dunsæd og Øysæd (f.eks.).

Ellers så synes jeg navnet Hans Lasken (og hans sønn Hans Lasken jr.) er litt vittig."Han Slasken" ;o)

Skrevet

Her i byn har vi lege balle og tannlege holtan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...