Gå til innhold

Tungt?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er gravid i snart uke 23 med tvillinger. Dette er mitt 4.svangerskap,og jeg syns ALT er ufattelig tungt. Pleier til vanlig å være i bra fysisk form-men kroppen min inntar "rugemodus" når jeg går gravid. Er det bare jeg som føler alt blir DOBBELT så tungt i svangerskapet med tvillinger? Og til dere som har født-var det forferdelig de siste mnd? Og fikk dere lenge før termin? Tør nesten ikke håpe på å få de før terminen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er i uke 33 med mine tvillinger og synes det er fryktelig tungt. Dette er mitt andre svangerskap, og med min førstefødte var jeg i kjempeform helt fram til fødselen. Gikk da 6 dager på overtid. Shoppet julegaver og ordnet til jul på overtid.

Klarer overhode ikke å se for meg at jeg skal gå helt til 29 august med disse to i magen, det klarer jeg bare ikke. Sliter fryktelig med kynnere, nedpress og mye vondter rundt omkring. 4-6 ganger på toalettet pr natt gjør sitt til at nattesøvnen blir kraftig forstyrret, itillegg til at det er vanskelig å finne en behagelig stilling å ligge i.

Gikk veldig greit fram til uke 28-29, men etter det er det blitt mye, mye tyngre. Kjenner nesten forskjell fra dag til dag.

Leste et tips hær inne rett etter at jeg ble gravid, om å ha alt klart å i hus til rundt uke 30 fordi man ikke vet hvordan formen er. Husker jeg bare trekte på skuldrene å tenkte at så ille kan d jo ikke bli....

Nå sitter jeg hær, å har lite klart å enda mindre overskudd til å få gjort så mye. Har bestillt alt utstyret, og skal i morgen å hente det. Håper å ha alt klart til neste helg.

Lykke til

Skrevet

jeg er nå i uke 35 og venter 2 jenter, og dte er fryktelig tungt synest jeg, så enig med mammalea at det er bra og få ting i hus tidlig, jeg var ferdig med alt i uke 25, og det er jeg glad for nå:)

Dette er mitt første svangerskap så jeg vet ikke forskjell på 2 eller 1 i magen, men det sier seg nesten selv at det er tyngre med 2 der inne:)

Med tyngden og at de begge skal ha blod, blodprosent osv osv,

Jeg er også oppe 4-5 ganger per natt og det er ingen stilling som er god så jeg er super klar nå for å få de ut:)

mitt råd, bli ferdig med handling osv nå, for det blir bare verre som ukene går:)

lykke lykke til:)

Skrevet

tungt ja..bare forbokstaven. Er 30 uker nå og har begynnt forberede, men kroppen orker ingenting, ryggen og bekknet går jo helt i opplösning ved minste anstrengelse. Sist var jeg pigg og gikk på vannaerobic til uke 39. Nå er jeg bare lei, sippete og full av vondter overalt. Takk gud for akseltable tempraturer her på östlandet.

Fatter ikke at de to der inne skal kunne bli större, gruer meg voldsomt til kommende uker. Spiser lite, men rörer meg jo minimalt så vekta raser oppover allikevel - nå like tung som i uke 39 men en i magen.

Snur meg ofte om natta og det nesten knaker i bekknet - heldigvis til nå ihvertfall - ikke mer enn max 1 gang oppe på do. Og det er rart for sist med en var jeg ofte. Phu, godt at det er fler som sliter da..så det ikke bare er meg som klager. Men noen dager er bedre enn andre, og bassengtrening hjelper litt.

Skrevet

Er nettopp begynt på min 27 uke, og kjenner også at ting begynner å bli tyngre... Har gått greitt til nå heldigvis.

Er mitt første svangerskap, så har liksom ingentingå sammenlikne med heller. Så sånn sett klager eg ikkje... Akkurat NO har eg det bra, men kossen eg har det om 3-4 veker veit eg ikkje... Hehe... :)

Men merker som sagt at det er tyngre, og at eg blir fortere sliten.

Men har heldigvis ingen smerter eller plager bortsett fra det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vet hva du mener og er glad jeg leste din innlegg. Jeg er selv også i uke 23 med en gutt og en jenta i magen og jeg synes at alt som var en selvfølge for meg å ta er det bare tungt nå. Jeg er sykemeldt 50% og min effektivitet på jobb er også 50% av det jeg gjorde før. Jeg føler meg litt skyldig at jeg kan ikke klare ALT jeg klarte før... Og jeg tenker... ufffdaaa jeg er bare i uke 23! Dette blir det verre...

Jeg tror at det hjelpe å trene litt eller gjør noe som du er veldig glad i... jeg liker å svømme og det er det eneste øyeblikket som jeg føler meg ikke så tung..

Hilsen fra Bergen.-

Skrevet

Eg vart sjukmeldt i uke 20... 50% i 4 veker (fram til ferien min begynte). Hadde tre veker ferie, og i dag begynner eg på 100% sjukmelding. Og den varer til tre veker før termin.

Skrevet

Eg hadde vel egentlig eit "perfekt"tvillingsvangerskap....veldig lite plager egentlig...sov kjempegodt tida ut.MEN jeg var utrolig mye mer sliten enn i de to andre svangerskapa....da melka jeg kyr til siste dag før jeg fødte,men nå var det mye sofasliting fra ca uke 28.var så trøtt og sliten,orka ingenting...og tyngre å bære to enn en.ble fullt sykemeldt fra uke 28,det var godt.siste mnd før termin var babyene kommet ut...de ble tatt med KS i uke 36+4.men jeg var i bryllup 3 dager før,til klokka to på natta...men dere har all grunn til å være mer slitne og trøtte nå som det er to,men vær glad så lenge de holder seg i magen.premature barn er vel ikke noe å trakte etter har jeg skjønt.

Lykke til alle dere med 2 i magen!Hilsen meg som nå har tvillinggutter på 9,5 mnd,en aktiv og sjarmerende alder!!

Skrevet

kan vel egentlig bare si "ditto".

Dette er også mitt 4. svangerskap og jeg er utrolig mye mer sliten. Som den karriere kvinnen jeg er jobbet jeg samme dagen som jeg fikk med alle de andre. Men nå har jeg vært sykemeldt siden mars. Måtte bare kaste inn hånkle - dette er UTROLIG tungt. Jeg har nå ca. 6 uker igjen og det føles som en evighet.

Nå har vi også kjøpt oss nytt hus og det pusses opp av andre enn oss - og skal være klart om 4 uker. Flytting ol må gubben fikse....jeg er jo ikke til hjelp. Skal bli godt å flytte inn i nytt hus med nok plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...